Correcte wijze naam in onderschrift

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jemull

Beste Coen,

Vandaag las ik in het forum : De eerste Ommatotriton Vittatus eitjes, dat de namen van de dieren die we hebben verkeerd in het onderschrift staan.
Volgens harry moeten deze namen zo staan :


overigens: Ommatotriton met een hoofdletter!! en vittatus met een kleine letter en schuingedrukt dus Ommatotriton vittatus


Ik heb bij mezelf gekeken of ik de namen schuin gedrukt kon zetten, maar dat wou niet.
Mijn vraag was dan ook of je hier bijvoorbeeld een instelling voor kan maken, zodat we ook woorden in het schuin gedrukt kunnen zetten.

Groetjes Jeffrey

jemull

#1
Ow laat maar, ik heb gewoon dit [ i ] voor de achterste naam gezet en dit  [ /i ] erna.  Alleen dan moet je de spaties tussen de [ en de i weg halen, anders kon ik niet laten zien wat ik bedoelde.
Dus zo [ i ] Triturus dobrogicus [ /i ]
Zo wil het ook, maar mischien is het toch wel handig dat je er ff een linkbutton voor maakt.

Coen Deurloo

Ik dacht dat het voor zich sprak dat je forum code op het forum kan gebruiken, deze worden automatisch toegevoegd met de knoppen als je een reply plaatst. Deze kun je inderdaad handmatig toevoegen bij je handtekening. Hier staan geen knoppen bij, anders wordt het al snel een rotzooitje.

Dus, namen in italics doe je bijvoorbeeld zo:

[i]Triturus marmoratus[/i]

het resultaat is dan

Triturus marmoratus

jemull

Jah sorry coen, ik was net met de post bezig toen jij het net bij De eerste Ommatotriton Vittatus eitjes neer zette.
Daar kwam ik net achter, nou in ieder geval bedankt.