Vijver vol salamanders

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wvanbarneveld

Wij hebben net een huis gekocht. In de tuin bevindt zich een vijver vol met salamanders. Wij willen de vijver verwijderen omdat we een dochtertje hebben die binnenkort gaat lopen. Uiteraard willen we een nieuwe plek voor de salamanders. Heeft iemand enig idee wat we ermee moeten of is er iemand die ze eruit wil halen?  ???

Vriendelijke groet

Steven DC

Hoi W,
Welkom op het forum.
Hoe groot is de vijver? Wanneer plan je hem leeg te maken? Zijn er in de nabije geburen nog vijvers?

Mvg, Steven

wvanbarneveld

Ik schat dat de vijver 4x3 meter is. Wij gaan volgende week verhuizen, maar dan hoeft de vijver nog niet leeg te zijn. Deze zomer zou ik de vijver graag dicht willen. Naar mijn weten zijn er geen vijvers in de buurt...

bouffonne

kun je er nog mee wachten totdat de dieren aan land zijn???dan zou je eventueel de vijver dicht kunnen maken.
ander alternatief i.v.m het kind gaas (betongaas) er over leggen of er een omheining om plaatsen.
het zijn maar een paar tips.
heb zelf ook een vijver en ook hier uit het niets zit de kleine watersalamander. nu zijn ze nog aquatiel, maar over een maandje of 2 zijn ze er uit.
je zou eventueel ook RAVON kunnen benaderen die weten misschien een andere oplossing. De dieren zijn immers beschermd. :)

Niels D

Met een kind snap ik dat je uiteindelijk de vijver zo snel mogelijk dicht zou willen hebben. Ik zou contact opnemen met Ravon, zoals Sylvia voorstelde. (http://ravon.nl/)

In dit topic wordt al een oplossing geopperd:

http://www.ravon.nl/Forum/tabid/67/aft/2087/Default.aspx
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Steven DC

Ik sluit me volledig bij Sylvia en Niels aan. Als je nog een nabij gelegen vijver had, kon je de vijver in de late zomer lekprikken op enkele cm boven het diepste punt. Zo zouden de dieren er uit kruipen en zelf emigreren. Aangezien je geen vijver in de geburen hebt, lijkt Ravon contacteren de beste oplossing.

wvanbarneveld

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag!