koperen axolotls aangekomen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hans

Citaat van: Sander Bauwens op januari 28, 2007, 05:18:07 PM
Amaai zo een kweek kamer. Ik vind de inrichting niet zo mooi maar het is u waarschijnlijk gewoon te doen om te kweken en niet om de hele tijd te zitten naar kijken. Maar wat doe je dan met al die kweek?? Eet je die dan op ofzo? Ik weet echt niet wat ik met mijn 5 axolotls van eigen kweek kan doen hoor.
EN op die foto. Is die bruine een koperen?? Wel mooie kleur. En die zilveren. Ik heb net dezelfde.
Maar jouw axolotls zien er maar raar uit ???
Zo stukken uit hun staart enzo. Daar heb ik geen last van. Alleen kieuwen worden soms afgebeten.
EN is het normaal dat er uit witte eitjes van een gouden axolotl donkere larven komen????
Of zijn dat dan koperen ofzo?
je hebt gelijk als je zegt dat deze axo's er raar uit zien. Ik had een aquarium in een de slaapkamer van mijn zoontje staan.Dit gaf nooit geen problemen totdat zijn zusje van 2 jaar is gaan axo's vissen.Ze had de dieren toen eruit gehaald waardoor deze gehavend waren. Deze foto's zijn gemaakt enkele maanden na dit gebeuren. De staarten waren toen nog niet helemaal hersteld.Het aquarium is inmiddels weggehaald en kleine Noëlletje heeft beloofd het nooit meer te doen.

Salasander

Aja die foto heb ik maanden geleden eens gezien op het vorige forum.
Dan is er wel het een en het ander veranderd.

hans

Dit berichtje past wel bij de aankomst van Harry zijn axo's.
ik heb telefonische contact gehad met Günter over een aantal zaken en ook over het versturen van Axo's. Allereerst gebruiken sommige tropische vissen handelaren puur zuurstof om de zakken af te vullen.
Dit raad Günter volstrekt af voor salamanders. deze zullen dit niet echt goed overleven vertelde hij mij.
Hij verpakt zijn dieren in zakken waar 10% water in zit en normale lucht. Dus geen zuurtsof of anders iets. Mijn dieren waren 5 dagen onderweg geweest en kwamen in goede conditie aan.
Verder gaat alles in een stevige doos welke je bij ieder postkantoor wel kunt kopen. de doos wordt verder opgevulde met proppen papier zodat de zakken goed vast liggen tijdens transport.
Natuurlijk wel zo veilig om een of twee zakken extra om de axo's heen te doen mocht de zak gaan lekken. Zodoende krijgt de postbode ook geen natte broek.

jemull

Dat is inderdaad een zeer goede manier voor het verzenden van axo's.  Liggen de het gedeelte waar het water in zit wel naar beneden dan. (Zo iets van op de doos ''this site up'') Want dat lijkt mij ook niet echt comfortabel voor de axo's als de inhoud steeds heen en weer gaat.

hans

ik heb verleden jaar ook een pakket ontvangen uit duitsland. De zakken waren dicht gesealed met een sealapparaat. Dit waren trouwens stevige zakken welke tegen een stootje konden. Dat heen en weer geschommel hou je toch.In zo'n zak kunnen de dieren zich niet echt verwonden.Ik heb nog niet eerder  Axo"s opgestuurd maar kan op dit moment geen betere manier bedenken als datgeen ik al gezien heb.

Salasander

Ik ben er toch niet zo voor hoor voor het opsturen van axolotls of andere dieren.
EN hoe gaat het nu met u koperen axolotls?

Andy W.

Well,

I also got and send in past Axos per mail. The best way I found out, was to pack them into little 2,5ltr buckets. Into this bucket I did about 2 ltr fresh rainwater. The cap has to be 100% close. these little buckets I put into a Styrofoam-box, and fixed them with old newspapers.
We never had any problems with that kind of sending. But don´t send more than 2 juvenile or 1 adult Axo per bucket.

Greetings, Andy

hans

Ik heb vroeger veel in reptielen gehandeld. Kweekte toen veel boa's en pythons en was gespecialiceerd in zandboa's (Eryx sp.) Van deze dieren had ik veel nakweek welke ik verzond naar Amerika en andere landen. Ik denk dat ik de helft legaal verstuurd heb destijds en de andere helft illegaal. (per post).
De dieren welke met gewone post zijn verstuurd had ik nooit wat mee. En ik moet zeggen dat sommige pakketten over de hele aardbol gingen. Dieren welke ik officieel verstuurde dus met alle papieren en via een luchtvaartmaatschappij hadden vaak problemen. Ik was een van de eerste in Europa welke destijdsJamaica boas kreeg uit de dierentuin van Jersey.(Epicrates subflavus). Bijna een jaar over gedaan om alle papieren te krijgen ect. Dit was mijn grootste ramppakket welke ik ooit gehad heb.Dieren stonden in schiphol buiten op de grond op mij te wachten. Hartje winter!! Zaten verpakt in een houten kist. Dacht eerst dat de dieren dood waren daar ze niet meer bewogen. Zag toen een tongetje welke langzaam bewoog en heb de dieren gelijk warm gezet. Na twee maand waren alle dieren dood. Sectie laten doen door destijds Prof Piet zwart van de Uithof waar bleek dat de kou de nieren had kapotgevroren en ze aan een erge vorm van jicht zijn overleden. Als nieren niet goed werken laten ze urinekristallen achter in het bloed welke tussen de bewegende delen van het skellet gaan zitten en voor ontstekingen zorgen (jicht). geloof mij ik heb geen problemen meer met versturen via de normale post.  De dieren zullen altijd schudden of je ze nu met je eigen auto vervoerd of per post.

Salasander

Hoe is het nu met de koperen axolotls? Als je jongen hebt en ze zijn volwassen dan wil ik misschien wel een vrouwtje kopen als je ze verkoopt he. ;D

hans

Citaat van: Sander Bauwens op maart 10, 2007, 02:31:32 PM
Hoe is het nu met de koperen axolotls? Als je jongen hebt en ze zijn volwassen dan wil ik misschien wel een vrouwtje kopen als je ze verkoopt he. ;D
Nee het spijt mij Sander ik zal jou hiervan niet op de hoogte brengen als ik hiervan dieren welke ik verkoop.
Je bent tegen opsturen en klaagt al over normale verzendkosten welke je veel te duur vind.

hans

Voor mij mogen ze de axo's pimpelpaars fokken daar heb ik geen problemen mee.
Vind het alleen sneu dat ze ook allerlei mutanten fokken zoals dieren zonder ogen,
"ballon "' lichamen,ect.

Salasander

Hu? wat?
Ik klaag toch niet over de verzendkosten?

Tja en over dat opsturen van dieren...
Ikzelf zou het niet doen omdat ik het niet goed zal doen. Maar iemand met ervaring kan het dan misschien beter he.
Ik blijf toch nog interesse hebben hoor.

hans

Sander,

Als je intresse hebt in deze dieren neem dan contact op met Günter van  www.salamanderland.at
Hij is op dit moment een nieuwe groep larven aan het opkweken en verwacht deze eind April te kunnen verkopen.
verzendkosten zijn 20 euro en de dieren zullen waarschijnlijk niet duurder zijn dan 10 euro.
Dus als je wilt heb je ze eind April in huis.
gr hans

Harry

erik p van de salamandervereniging heeft ook nakweek van koperen axolotls
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

hans

Citaat van: selina op mei 11, 2007, 07:08:38 PM
waar hebben jullie deze besteld ?

ik ben al een tijdje opzoek vandaar.
groetjes selina

http://www.salamanderland.at/

Dit is een link welke je verder kan helpen.
Vr groet
Hans