Opkweek P.deloustali

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Op dit moment heb ik nog 6 dieren over, maar deze hebben allen een mooie "droge" huid en ze zijn doorvoed. Het resultaat laat wat mij betreft te wensen over. Aan de andere kant is het mooi dat ik juvenielen heb overgehouden. Ze groeien nu ook snel en de meesten zijn al groter dan de guangxiensis dieren. Helaas geen eitjes van de Paramesotriton soorten hier. Wat de reden is weet ik niet.

Ook het kweekkoppel deloustali heeft geen nakweek geleverd. De vrouw heeft wel wat eitjes gedeponeerd op de grond. Deze zijn niet bevrucht. Henry heeft dit ooit gehad toen hij een koppel voor de eileg van setup wisselde door omstandigheden. Ik heb dit koppel in februari ook moeten overzetten, omdat hun aquarium ietwat lekte. Hopen op betere resultaten volgend jaar.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Wel jammer dat deze soort z'n reputatie weer waarmaakt, maar goed om te horen dat je nog 6 dieren overhebt!

Niels D

Ik hoop nog diverse kansen in de toekomst te krijgen. Gelukkig worden de dieren behoorlijk oud, dus heb ik nog enkele jaren om het te blijven proberen.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Alle koppels zitten nu al weer een tijdje in hun permanente aquaria. Ik ga ze niet meer verhuizen om het voortijdig uitwerpen van eieren te voorkomen. De mannen zijn nu al aan het baltsen en zitten actief achter de vrouwen aan. Dit zouden ze moeten blijven doen tot en met de eventuele bevruchting in het voorjaar. Wat dat betreft ziet het er dus goed uit.

Ook de 6 juvenielen maken het goed. Ze zijn goed gegroeid en ik gok dat ze binnen een jaar aquatiel gemaakt kunnen worden als ze zo door blijven gaan. Ik weet nog niet wat ik ermee van plan ben. Ik ben al lang blij dat deze 6 het nu goed doen, aangezien ze er slecht uitzagen tijdens de huiskamerbijeenkomst. Ze eten sinds kort wormen, dus ik hoop dat dit nog betere resultaten zal opleveren. We gaan het meemaken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl