L. italicus. Eieren en jonge dieren.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Soest

De eerste eitjes zijn alweer gelegd. Als ik iemand er blij mee kan maken wil ik ze graag verzamelen en dan zijn ze gratis af te halen.
Ik heb ook nog wat jonge dieren van vorig jaar op het land zitten. Daar wil ik wel graag een kleine vergoeding voor vragen gezien de hoeveelheid voedseldieren die er in is verdwenen. Alles uiteraard met overdrachtverklaring.

Gr, Jan van Soest.

StevenZ

Hier ook al eieren van nog geen jaar oude italicus, kan echter geen watervlooien vinden en vind artemia teveel werk dus ik laat de eieren maar gewoon in de ouderbak zitten.

Ron Duijn

Steven,
Ik zou toch proberen om ze op te kweken hoor, watervlooien zijn altijd wel te vinden.
In deze periode moet je alleen wat meer moeite doen.
Als ik de watervlooien vang zet ik mijn emmer op huiskamertemperatuur en heb ik al heel snel jonge watervlooien.
Zou zonde zijn om ze om alleen om die reden niet op te kweken.
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

Patrick dk

Hoe is het met jouw italicus kweek Ron ?
C orientalis

Jan van Soest

Ik laat de eieren voor nu ook in de moederbak. Al met al is dat kleine spul nog best bewerkelijk en aangezien ik nog behoorlijk wat jongen van vorig jaar heb zitten is de nood niet erg hoog. Maar zoals gezegd wil ik voor de geinterresseerde mede- hobbyist de eieren graag verzamelen..

Ron Duijn

Citaat van: Patrick dk op januari 25, 2015, 04:17:53 PM
Hoe is het met jouw italicus kweek Ron ?

Hey Patrick,

Ik heb op dit moment bijna nog geen eitjes, hopelijk binnenkort.
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

StevenZ

Ik heb m'n jonge italicus aan de gang gekregen met zeer fijn geknipte tubifex. Het kan dus maar het lijkt niet zo goed te gaan als met watervlooien of artemia. Ik ga toch maar de artemia-kweekschaal weer tevoorschijn halen, want ik kan het niet laten er een paar op te kweken.  :D