middel tegen slakken bij axolotl's?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shnoeffy

hallo iedereen.
Er beginnen zich steeds meer slakjes in mijn aquarium te begeven.
Om er een slakkenetende vis in te doen heeft denk ik niet zo veel nut, ik ben bang dat die op gegeten is voordat hij de slekken heeft opgeruimd.
Weet iemand of ik een slekkenmiddel bij de axo's mag gebruiken?

Groetjes katja.

rob

Ik zou het niet doen als ik jou was. Salamanders, en zeker axolotls zijn gevoelig voor chemische bestanddelen in het water.

Shnoeffy

Hmm ok, enig idee wat ik dan kan doen?
Toch maar wat slakkeneters er in doen, in de hoop dat ze de slakken op hebben voor dat ze zelf op zijn  :P
Sommige mensen halen dan heel de bak leeg en spoellen alles af, ik zie dat niet als een optie, er hoeft maar een eitje over te blijven of weer mee te komen als je planten koopt en het is er weer.

kevin

Ik dacht dat er een middel is van hetzelfde soort van bijvoorbeeld eSha 2000 en Exit alleen dat speciaal om slakken tegen te gaan. Dit weet ik alleen niet zeker. Zoiezo als dat er is is het niet schadelijk voor vissen of salamanders.

Shnoeffy

Dat klopt, in die lijn is ook een slakkenmiddel, bedankt voor de tip, ik ga de bijsluiter eens bestuderen.

Shnoeffy

Hallo iedereen,
Ik heb het nog eens na gevraagd, je kan inderdaad beter geen slakken middel bij salamanders doen.
Omdat deze door de huis ademen krijgen ze te veel ervan binnen, en aangezien het gif is is dit niet aan te raden.
Groetjes katja.

Harry

nee een slakkenmiddel is niet handig. De axolotls zijn zelf het slakkenmiddel. Bij mij haalden ze de slakken uit hun huis en aten ze op. Let maar eens goed op of je lege slakkenhuizen ziet. Beter voer kun je je axo's niet gunnen

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Shnoeffy

Het zijn heeeeeeele kleine slakjes, maar in vind inderdaag best wat lege huisjes.
Grappig.
Nou dan laat ik het maar zo, en haal ik handmatig ook zo veel mogelijk weg.
Want het lijkt op het begin van een explosie, en dat wil ik nu ook weer niet, geen gezicht.

DannyS

Mijn axies eten slakjes op.
In het begin had ik ook flink wat slakken in mijn bak, maar binnen no-time waren ze allemaal weg :D

keliam

Hoi Katja,

Ik had gele posthoornslakken gekocht voor in het vissen aquarium. Ik had ze even beneden bij de axo's ingezet en vergeten :-[. Tot mijn stomme verbazing ben ik er drie inclusief huis helemaal kwijt. Dus ik mijn hele kamer afgezocht of ze soms uit het aquarium gekropen waren. Onvindbaar. Ik denk dat de axo's ze inclusief huis hebben opgegeten :o. Het waren geen kleine slakjes. Ik vond de vrouwen al extreem dik en ze aten erg slecht. Maar ja vol is vol. Volgens mij lost jou slakken probleem zich op een natuurlijke wijze wel op.


Groeten,

Saskia