Ambystoma macrodactylum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob

Het is economisch gezien onrendabel om dergelijke boeken te vertalen. Hoeveel Nederlanders kopen nou zo'n boek... 200, meer zal het nooit zijn.....


Dat is hetzelfde verhaal met de Franse 'bijbel"... In het frans kan ik er niks mee, maar als het vertaald zou worden naar het Engels zou ik hem meteen aanschaffen. Maar zelfs een Engelse vertaling schijnt bijna niet rendabel te maken te zijn.


Erwin Bakker

Ik heb de Franse "bijbel". Hoewel mijn frans niets waard is, vind ik het toch de moeite waard. "Alle salamanders" staan erin.

Vercnocke Redgy

nederlandse vertaling van dit levenswerk zal er misschien wezen binnen 10 jaar??ik zou toch maar Engels leren...hahaha wat ik ook goede boeken vind zijn AMPHIBIANS in CAPTIVITY
                                                                      van Marc Staniszewski
                                                                   ISBN 0-7938-0133-8
              en het nieuwe werk van de fransman Jean Raffaelli "les urodelles des Monde "
dit eerste werk vind ik persoonlijk iets minder gedetaieert

Henk Wallays

Toen ik met Jean belden destijds heeft hij me wel gezegd dat hij een vertaling in het achterhoofd had, maar dat hij eerst zijn kosten voor dit elvenswerk wilde recupereren. Hij heeft alles nl. uit iegen zak bekostigd en ik kan je melden dat dat niet goedkoop is... je koopt er zo een grote wagen voor !

Sergé Bogaerts

Jongens en meisjes, je kunt toch echt niet verwachten datd e wereld zich gaat voegen anar de Nederlandse taal? Engels, Chinees, Spaans, dat zijn toch echt de wereld talen als je het hebt over aantallen. Zelfs de duitse uitgevers (zoals Chimaira) weten inmiddels dat ze beter ook hun boeken meteen in het engels opd e markt kunnen brengen, en die geven dus nu al boeken uit in twee versies!

Maar het boek van Petranka mag echt niet in je kast ontbreken als je Noord-Amerikaanse salamanders interessant vindt. Tweede hands kun je ze ook wel krijgen trouwens...zoek amar eens goed op internet, en de dollarkoers is gunstig voor ons Europeanen!

Overigens...voor er komt binnenkort (hopelijk in januari) een nieuw boekje uit over het houden en kweken van salamanders in het Nederlands voor een schappelijke prijs (afhankelijk van de hoeveelheid kleurenfoto's tussen de 10-20 euro). Geschreven door Frank Pasmans, ik, Henk Wallays en Henry Janssen. Ook wij doen dit op eigen kosten omdat uitgevers de markt te klein vinden...

kevin

Hier ben ik wel benieuwd naar Serge. Klinkt erg interressant.

Maar hoop dat het Franse boek ooit nog uit zal komen in het Engels aangezien ikzelf nooit Frans gehad heb. Anders zou ik het tegen die tijd helaas echt moeten gaan leren want ben daar toch nieuwsgierig naar.

Coen Deurloo

Daar wil nog aan toevoegen dat er op Amazon.com erg veel boeken aangeboden worden, maar het boek van Marc Stanizewski bijvoorbeeld kan niet naar nederland verstuurd worden door bijna alle aanbieders...erg jammer want je hebt er zelfs gebruikte exemplaren van slechts 8 euro. Misschien weet iemand anders een goede webshop?

Dat boekje klinkt inderdaad interessant Sergé, wordt dit een boekje voor beginners of gevorderden, en op welke soorten ligt de nadruk? Het kan natuurlijk zijn dat ik nu teveel vraag....

Coen Deurloo

Update: ik ga het boek Amphibians in Captivity (Marc Staniszewski) en Salamanders of the US & Canada (James W. Petranka) voor een totaalprijs van €72,02 (dit is incl. verzendkosten) bestellen bij Alibris, een engelse webshop. Als je bij de coupon code "FLICKS" invult, gaat er nog eens €1.44 af.

Als je deze boeken wil bestellen, wees snel want de goedkoper geprijsde exemplaren worden snel verkocht.