een nieuw vivarium voor mijn chinese vuurbuiksalamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kelly

Hallo

even er bij melden dat ik zelf nieuw ben en ik dit toch nog even zou navragen.
maar wat denk je van "opruimers".

Groetjes kelly
triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

salamander12

dat is ook wel een goed idee maar ik dat zijn meestal water dieren dat was ik ook wel van plan waterslakjes garnaaltjes
maar zouden die worden opgegeten?
groetjes luc

lau44

Garnaaltjes en slakken redden het bij mij prima, al heb ik wel de hele bak vol met water.
Je mag wel aannemen dat er af en toe een als snack verdwijnt  ;D

kelly

Citaat van: lau44 op juli 17, 2014, 07:43:21 PM
Garnaaltjes en slakken redden het bij mij prima, al heb ik wel de hele bak vol met water.
Je mag wel aannemen dat er af en toe een als snack verdwijnt  ;D

maar als ik eerder goed begrepen heb dan kweken deze bij wijze  van spreken ook vanzelf en zal je de verdwenen exemplaren niet snel missen mits een goede start hoeveelheid.
Kan iemand dit bevestIgen?

Groetjes
triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

lau44

#19
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je zonder slakken komt te zitten, deze redden zich echt wel. De garnaaltjes bij mij planten zich inderdaad goed voort, en als je begint met bv 10 garnaaltjes en deze redden zich en krijgen kleintjes kunnen deze daarna ook weer voortplanten, dus theoretisch gezien zou het steeds harder moeten gaan. Ik begon zelf met 12 rode vuurgarnalen en heb er nu ook zat, en heb ze al een half jaar lang, maar ik moet wel zeggen dat ik verwacht had dat het harder zou gaan. Mijn bak wemelt zeker niet van de garnalen, maar redden zich wel en vermeerderen ook. Het is denk ook belangrijk of ze zich kunnen verstoppen etc. Ik heb de bak vol met planten verder geen speciale garnalenflat o.i.d., moet genoeg zijn. Maar bij jou is dat groene op de kaart land ? Dan hebben ze niet heel veel water en word het gemakkelijker om ze op te vreten  :) Hoe groot is het water gedeelte precies?

salamander12

het zit in een hoek dus kan niet presies opmeten maar zou even opmeten
de achterste glas plaat is 40 cm die in een schuine hoek staat is ook 40 cm de glasruit waar ik door heen kijk is 76 cm en het water diepte is 12 cm het is groter geworden dan op de tekening want iemand zij al dat het te weinig was
en wat voorn garnalen moet ik aan denken want er komt geen verwarming in en garnalen kunnen toch alleen in warm water (die je in de winkel kan kopen)?
groetjes luc

kelly

ik ben zelf met t marmoratus en t carnifex bak voorbereiding bezig.
mijn keuze gaat voor slakken. momenteel ben ik nog wat opzoek werk aan het doen.
ivm appelslakken en posthoornslak
over garnaaltjes weet ik eigenlijk niet zo veel.

triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

salamander12

dat zijn wel leuke slakken maar appel slakken als je een mannetje en een vrouwtje hebt er ze maken boven water een nest is dat schadelijk/slecht voor de salamanders

Peter Vliem

Een nest maken is een groot woord, ze plakken hun eieren inderdaad net boven het wateroppervlak. Ik zie niet in hoe dat schadelijke gevolgen kan hebben op salamanders ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

salamander12

#24
oke het kon zijn dat het schadelijk was groetjes luc

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb zelf een bak met C.orientalis en daar zitten ook vuurgarnaaltjes in en deze vermenigvuldigen zich goed maar mijn set-up is aquatisch er is wel middels eilandjes kurkschors gelegenheid om aan land te gaan.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

salamander12

#26
heeft u er ook een verwarming in want dat kan slecht zijn voor de salamanders

groetjes luc

salamander12

Hallo allemaal ik heb vandaag het water gedeelte getest nu wachten tot Morgen of alles er nog in zin daarna potaarde erin heeft iemand nog tips voor het inrichten
Groetjes luc

013

Potaarde? Dat zou ik niet doen. Dat bevat meststoffen die niet goed zijn voor salamanders. Bovendien maakt dat het water erg vies.

salamander12

oke wat voor aarde moet ik dan gebruiken (dacht dat anders mijn plantjes niet groeiden is dat zo?)
groetjes luc