buitenterrarium... na 10 jaar... eindelijk...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Je kunt er straks in ieder geval van genieten terwijl je een lekkere steak aan het grillen bent.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bcreptiles


naeff002

Citaat van: Michael Clerc op maart 12, 2014, 09:46:55 AM
Citaat van: Ron Duijn op maart 11, 2014, 01:08:21 PM
:D Kun je een krokodil in houden!!

gaat niet lukken , weet dat het als grapje bedoelt , maar een kleine Krokodil wordt ook 150a180 lang ,  en schat die kuil 250x100 , dus erg klein en krokodillen leven in groepen dus voor 2 dieren is het zeker te-klein

Krokodillen leven absoluut niet in groepen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

bcreptiles

vraag... dan ben je aan het bouwen en dan ga je toch dingen veranderen.
mijn orginele plan was om aan 1 zijde een redelijk grote/diepe vijver te bouwen, ik heb zo'n gevormde van ong 90x60x60diep.
maar als daar natuurlijk jonge of eieren inzitten, zijn die er bijna niet uit te krijgen.

ik kan ook een aantal kleinere poelen erin bouwen wat daardoor overzichtelijker is en op die manier heb ik ook meerdere bassins waar de dieren in kunnen.
wat zouden jullie doen?

Niels D

Als je toch al zo'n voorgevormde vijver hebt zou ik die gebruiken. Ik denk dat het sowieso lastig is om jonge dieren en eitjes te vinden. Mocht je er overslaan dan maken ze een grotere kans in een groot bassin dan een klein gok ik.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StijnH

Leuk, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

bcreptiles

komende dagen hoop ik weer een en ander te kunnen doen, is er in ieder geval goed weer voor.
ik wilde eerst de buitenwanden van betonplex maken, maar kon een partij trespa panelen op de kop tikken, dus helemaal blij aan het zagen geslagen :)

bcreptiles


Niels D

Eindelijk weer eens een bouwverslag op het forum! Hou ons op de hoogte.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bcreptiles

weer een stapje verder.  :)

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bcreptiles

begint nu een beetje vorm te krijgen, dan snel de buitenrand afmaken
hopelijk straks snel met de inrichting beginnen :)
beetje bij beetje komt het er wel

lau44

Ja, en als het een beetje lekker weer is/blijft is het ook fijn buiten werken.

bcreptiles

yesss, de box is klaar, morgen hopelijk de stenen bodem erin en dan kan het leuke werk beginnen :)
inrichten :)

Robert Jan

Zorg je voor een goede afwatering en de nodige droge plekken (dakpannen, boomstammetjes). Door een te natte bodem kan de grond gaan verklinken wat weer gevolgen zal hebben op de schuilplekken voor de toekomstige bewoners. Dit kan vooral in de rustperiode de nodige problemen gaan geven.
Succes met de inrichting en afwerking!
CB  Ambystoma andersoni
CB  Ambystoma mexicanum
WC/F1  Cynops pyrrhogaster Tohoku
CB  Hynobius dunni
CB  Hynobius quelpartensis
CB  Hynobius retardatus
CB  Salamandrella keyserlingii