Nieuw + Vragen :)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Vliem

Die laag op het water krijg je vaak door de combinatie van stilstaand water en rottend hout/plantenresten.
Het heet kaamlaag, en is inderdaad te verwijderen met keukenpapier en te vermijden met een pompje.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Newbie

Aha, ik heb het nu zo goed als verwijdert met een keukenrol.
En ik heb er een luchtpompje in gedaan, ik neem aan dat de laag niet schadelijk is voor als m'n beestjes erin zitten?

joost.v.wijk

Nee hoor, is geen probleeem.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Die gloed is een dun filmpje van drijvende afvalstoffen en de bacteriƫn die hiervan leven. Het kan absoluut geen kwaad, dus je hoeft het niet te verwijderen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

oli4_97

ik zie trwns dat al je planten nog in potten staan, je kan ze er beter uit halen want de planten worden gekweekt in steenwol en dat ik slecht voor het water en vaak hindert het de plant ook nog. dit kan je doen door het er gewoon met je handen er af te halen en daarna de planten onder de kraan nog een keer goed afspoelen. en dan misschien de planten wat verder uit elkaar zetten da ziet er denk ik wat beter uit.

lau44

En de wortels inkorten, hierdoor ontstaan sterkere wortels.

Newbie

Vrijdag heb ik waarschijnlijk m'n salamandertjes. :)
Dus even een plaatje van m'n bak gemaakt(komt nog wel een plante waterpest in).


Nu ik het zo zie op de afbeelding kan ik nog wel ff het glas schoonmaken. (':
En ik zag toevallig een heel klein slakje, heeft denk ik ergens in een plantje gezeten.

oli4_97

nog 1 tip ;) het is beter als je een beetje grind er uit haalt wat je laag is wat aan de dikke kant. en het is voor je vallisneria beter als je hem iets meer omhoog trekt, anders gaan de wortels rotten.

en dat slakje is een poelslakje. als je teveel voert kunnen ze een plaag worden. maar voor de rest zijn het hele nutigge beestjes :)