Kweekpoging Triturus marmoratus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron Duijn

#90
hier vast een paar fotootjes..
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

Patrick dk

Ziet er weer deftig uit Ron , het blijven ieniemienie priegelige beestjes die italicus
C orientalis

Ron Duijn

Citaat van: Patrick dk op mei 29, 2014, 04:10:10 PM
Ziet er weer deftig uit Ron , het blijven ieniemienie priegelige beestjes die italicus

Ja, klopt Patrick, maar het blijven leuke eigenwijze beestjes.
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

StevenZ

Alles gaat lekker, zit nu op zo'n 30 juvenielen op het land, nog 5 in het water. Voer is in kleine stukjes geknipte wormen. Toch wel een voordeel die groot morphende dieren, kan je ze gelijk geknipte wormpjes geven. Geknipte wormen blijf ik toch het meest handige voer vinden, de wormen bederven nagenoeg niet als je ze in een bak met potgrond houdt, en de in stukjes geknipte worm kruipen zo goed als niet van het vochtige keukenpapier af waarop ik ze aanbied aan de larven.

Ron Duijn

Bij mij is het net andersom, ik heb er een stuk of 10 op het land en nog zo'n 40 in het water.
Inderdaad, geknipte wormpjes werken heel goed, buiten wat muggenlarven en tubifex voer ik die ook een paar keer per week.
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

lau44

Bij mij bewegen die doorgeknikte stukjes meestal na heel kort niet meer en eten ze het niet op :(

StevenZ

Nog wat fototjes.

Niels D

Mooi volle dieren hoor. Goed werk geleverd.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Bedankt Niels.

Lang niet gepost, niet veel bijzonders gebeurd.
De beesten hebben de vakantie goed overleefd, ze zijn verzorgd door m'n buren.
Toen het voer opraakte hebben m'n buren de bak vochtig gehouden met een plantenspuit.
Ze zijn de laatste 5 dagen van m'n vakantie niet gevoerd maar hebben alles prima overleefd. Er zaten wel wat regenwormpjes in de bak, dus geheel zonder voedsel zaten ze niet.

Niels D

Heeft de buurman toch goed gedaan. Zien er nog goed uit.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Heb net opgezocht hoe lang mijn marmersalamandertjes waren toen ik ze voor het eerst opkweekte; toen waren de dieren in januari 2013 zo'n 9 cm lang, bij een leeftijd van 8 maanden. Nu zijn de grootste al zo'n 9cm, bij een leeftijd van 6 maanden.

Foto's: Bij het oppakken van de dieren laten ze soms als afweerreactie gif vrijkomen.

kelly

Super mooie dieren. Als het goed is heb ik in september mijn eerste beestjes (6carnifex + 6marmers).
Kijk er zelf heel erg naar uit. Hopelijk dat alles zo vlot loopt als hier. In elk geval heb ik al veel nut gezien in dit topic. Dus heel even een dank je is wel op zijn plaats.

Groetjes
triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

StevenZ

Bedankt Kelly! Toen ik begon met salamanders vond ik het ook enorm leuk en leerzaam om kweekverslagen en andere topics door te lezen.

Nog wat fotootjes; ben nog steeds niet helemaal tevreden over m'n foto's met witte achtergrond omdat ik meestal maar 1 dier echt goed scherp op de foto krijg.

kelly

Citaat van: StevenZ op augustus 25, 2014, 08:49:09 AM
Bedankt Kelly! Toen ik begon met salamanders vond ik het ook enorm leuk en leerzaam om kweekverslagen en andere topics door te lezen.

Inderdaad maar ben al vanaf maart aan het meelezen, opzoeken,...
komt helemaal goed. ;D
triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

StevenZ

Ik heb er nog 4 over op dit moment, 2 mannen en 2 vrouwen als ik het goed gezien heb.
Bij de mannen is de rode lijn iets verhoogt.

Wat me bij de ouderdieren opviel was dat ze nadat ze uit het water waren eerst heel veel aten, in de zomer vervolgens erg weinig, en nu weer steeds meer beginnen te eten.