Houten op 1 December

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DannyS

Zeker tijd voor een auto... er ging in plaats van een gewone stadsbus een klein busje waar maar 8 man in kon. Bezuiniging, volgens de chauffeuse, die elke ronde de volle laag kreeg van de reizigers. En dat 1 keer per uur! Bus vol = uur wachten en hopen dat je er dan wel in kan.
De terugweg zat kwam die bus 2x vol aan, (ging daar 2x per uur, 1x richting Houten en 1x richting Utrecht) dus zijn we met een man of 10 naar station Houten gaan lopen. Was wel gezellig, moet ik zeggen.

Gouden tip voor de mensen die de volgende keer gaan: Neem de auto!

Wel heb ik 3 P. waltl overgenomen (geloof van Joep), 1 juv. Axo waarvan ik benieuwd ben hoe de kleur gaat worden (ook bij Joep, denk ik).
Bij de garnalenstand hadden ze 2 larven van wat ze zelf aangaven P. poireti waren... Zullen wel gewoon waltls zijn, en in het gunstigste geval P. nebulosus. Waren vrij goedkoop, dus heb ik die maar meegenomen. Denkt iemand ze te kunnen identificeren als larf op de foto?

Er stond ook een stand van een engelsman, geloof ik, die hadden Tylototriton yangi, waarvan ze aangaven dat het nakweek was van een chinese farm.. volwas dieren. Duidelijk wildvang dus. Ze zagen er wel redelijk uit, maar ik heb de verleiding kunnen weerstaan.
Verder zaten er voor zover ik kon zien tijgersalamander larven tussen de axolotls (waren zéker geen axo's).
Zeer dure marmoratussen en kilo's wildvang H. oriëntalis.

Als laatste zag ik nog iemand zitten die een handjevol leucistische P. waltls verkocht voor €95 per stuk.

Toch een leuk dagje gehad en onverwachts veel salamanders gezien.

Katinka

Even een offtopic vraagje: is H. orientalis gelijk aan cynops orientalis? Want ik kom gelijke afbeeldingen tegen als ik het opzoek.

Ontopic: hoe weet je dat die H. orientalis wildvang waren? Was dat bij die stand waar ze ook die hele grote padden hadden?


Peter Vliem

Cynops orientalis is een tijdje terug omgedoopt in Hypselotriton orientalis ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: Danny Stammers op december 02, 2013, 09:27:54 PM


Verder zaten er voor zover ik kon zien tijgersalamander larven tussen de axolotls (waren zéker geen axo's).

Als laatste zag ik nog iemand zitten die een handjevol leucistische P. waltls verkocht voor €95 per stuk.


Waarom heb je niet een paar van die "axolotl"-larven mee genomen zou leuk zijn om te zien wat eruit zou komen.
En dat handjevol leucisten komt zeer waarschijnlijk bij mij vandaan (ik weet het wel zeker eigenlijk)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

DannyS

Citaat van: Katinka op december 03, 2013, 12:16:14 PM
Even een offtopic vraagje: is H. orientalis gelijk aan cynops orientalis? Want ik kom gelijke afbeeldingen tegen als ik het opzoek.

Ontopic: hoe weet je dat die H. orientalis wildvang waren? Was dat bij die stand waar ze ook die hele grote padden hadden?


Het waren vrijwel allemaal volwas dieren. Dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Dat gecombineerd met de dieren op de rest van de stand.
Ik weet niet meer of dat de stand was met die grote B. marinus.

joep

al mn axo`s aan handelaars verkocht,ook de verse wormen,april de herhaling
jammer van de A maculatum,slechte conditie/duur,ik kan er nog wat gebruiken