houten 2 juni

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sergé Bogaerts

Tja, als er een markt is, zijn er handelaren. Dit zijn dus en soort particuliere tussenhandelaren. Ik merkte dat vorig jaar al in Gersfeld: daar kopen mensen dus veel nakweek op om die vervolgens dan weer op een terrariumbeurs te verkopen (met winst natuurlijk).
Op zich niks mis mee, maar je verliest als koper wel het contact met de kweker, en daarmee dus ook misschien wel belangrijke gegevens voor het succesvol houden en vervolgens kweken. Bovendien betaal je meer dan nodig. 
Als koper ben je dus duurder uit, en je weet niet van welke kweker je dieren vandaan komen en je kunt dus ook niet navragen hoe ze gehouden worden etc. De kans op het kopen van zieke dieren neemt daarmee ook fors toe vrees ik.

Niels D

Ik heb hem volgens mij ook zien staan en ik vond zijn aanbod aan kikkers werkelijk prachtig. Ik heb een tijd bij zijn kraampje gestaan en ik hoorde hem een hoop goede en specifieke informatie geven. Zijn dieren zagen er goed uit, maar zijn prijzen waren veel te gek. Gelukkig maar, want anders hadden we nu teveel dieren gehad. 
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Citaat van: Niels D op juni 05, 2013, 11:11:12 AM
maar zijn prijzen waren veel te gek. Gelukkig maar, want anders hadden we nu teveel dieren gehad. 

;D

Misschien daarom dat hij vorige keer bij niet veel dieren de prijs plaatste  ;)
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Patrick dk

Ja , ik kan ook niet anders dan het verhaal van Niels bevestigen. Ik ben expres ook een poosje aan de kraam blijven hangen , en heb ook staan te luisteren naar de antwoorden die hij gaf op vragen van geïnteresseerden . De dieren (salamanders) heb ik ook uitgebreid staan te bekijken . En ik heb op anderen beurzen ook wel eens aanbod van shanjing en kweicho's gezien , maar daar zag je toch altijd wel plekjes/zweertjes aan. Maar zijn aanbod zag er echt netjes en gezond uit . En goedkoop is hij idd niet. Maar het is toch wel een keer leuk om een handelaar mee te maken die iig best wel een beetje verstand heeft van z'n dierenaanbod .
C orientalis

Niels D

Ik was overigens niet op Houten, ik heb hem een andere keer gezien en volgens mij niet op Houten. Hij is dus denk ik wel een actieve handelaar.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Ik weet ook denk ik wel wie jullie bedoelen. Hij is aankomende zaterdag ook in Hamm denk ik, dan ga ik ook eens bij zijn tafeltje kijken.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

naeff002

Ik ben bij de stand langs geweest. De T. kweichowensis zagen er erg goed uit en ik heb er dan ook een paar van genomen. De rode shanjing die hij had waren allemaal al verkocht, dat was wel jammer.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Maxim M.

Dju nu beklaag ik me precies ook wel dat ik er niet was.