Tylototriton shanjing te ruil aangeboden

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Vanwege de genetische diversiteit doe ik 5 van mijn T. shanjing nakweek te ruil aanbieden. Het betreft 5 dieren waarvan er 4 uit 2011 zijn en eentje uit 2012. De dieren zijn F2 nakweek waarvan mijn F1 dieren van Alex vandaan komen. Ze zijn 6,0-8,0-8,5-8,6-9,0 cm groot waarvan ik zeker weet dat er 2 mannen tussen zitten.

Ik bied de dieren het liefst als 1 groep te ruil aan. De dieren zijn bespreekbaar voor andere Tylototriton soorten (ook T. shanjing vrouwen die niet afstammen uit de lijn van Alex) en Salamandra's. Voor meer info stuur een PB  ;)


joost.v.wijk

Mooie dieren. Jammer dat ik geen Tylo's te ruil heb. En Salamandra al helemaal niet.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Ik denk dat het zonde is om de nakweeklijn van alex te combineren met andere shanjing, daar de alex lijn toch speciale dieren zijn. Kleinere vorm, makkelijker kweken en snel volwassen. Het zijn duidelijk andere dieren dan die grote shanjings die ik vroeger had. Ook hoopte dat ik juist de 2 goede kwekers, jij en herman. Deze speciale vorm in stand zouden houden.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

Citaat van: Harry op mei 09, 2013, 04:00:23 PM
Ik denk dat het zonde is om de nakweeklijn van alex te combineren met andere shanjing, daar de alex lijn toch speciale dieren zijn. Kleinere vorm, makkelijker kweken en snel volwassen. Het zijn duidelijk andere dieren dan die grote shanjings die ik vroeger had. Ook hoopte dat ik juist de 2 goede kwekers, jij en herman. Deze speciale vorm in stand zouden houden.



Het is inderdaad een mooie nakweeklijn, maar ik heb zelf zeker 5 mannen van mijn 7 volwassen dieren. Ik zou deze lijn wel in stand willen houden van deze kleinere vorm,als er ook een paar dieren van een andere lijn van deze kleinere vorm beschikbaar zou zijn om de genetische diversiteit te vergroten tegen inteelt op lange termijn. Zijn er houders bekend die deze kleinere vorm ook hebben maar van een andere lijn?

Maar zoals gezegd zou ik ze ook voor andere soorten ruilen om kweekgroepen uit te breiden.

Niels D

"Kleinere" vorm? Zijn er nog mensen die een grotere vorm hebben dan?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Citaat van: Niels D op mei 09, 2013, 06:33:32 PM
"Kleinere" vorm? Zijn er nog mensen die een grotere vorm hebben dan?

Zover ik weet zijn de grotere vormen alleen in Duitsland te vinden.

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Harry

Zo snel krijg je geen inteelt! Er zijn geen andere dieren van deze kleine vorm. Ze komen allemaal uit de oorspronkeleijke dieren van alex en dat was een grote groep, dus een voldoende grote populatie om uit te kweken zonder inteelt.

Bij dobrogicus zitten we al op F6 zonder inteelt en die dieren zijn nog steeds mooi. Die komen ook allemaal uit een populatie van 20 dieren die ik ooit van annabel siegl heb overgenomen.

Alle dobrogicussen die in omloop zijn komen hier allemaal vandaan.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

joost.v.wijk

Citaat van: Harry op mei 10, 2013, 02:13:38 PM
Bij dobrogicus zitten we al op F6 zonder inteelt en die dieren zijn nog steeds mooi. Die komen ook allemaal uit een populatie van 20 dieren die ik ooit van annabel siegl heb overgenomen.

Alle dobrogicussen die in omloop zijn komen hier allemaal vandaan.

...en de dobro's van vóór die tijd dan? Want toen waren ze er ook al.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Sergé Bogaerts

Inteelt...en de axolotls dan? :-) Dat komt allemaal af van een zeer beperkt aantal dieren wat al jaren in gevangenschap wordt gehouden en gekweekt. Ik zou me over inteelt echt geen zorgen maken; amfibieën hebben daar gelukkig zelden last van. Alle "bewijzen" die wel eens getoond worden zijn meestal te wijten aan rachtitis, ziektes of andere vormen van slechte verzorging. Dus daarom moet je ze echt niet weg doen!

Jari B

Citaat van: Sergé Bogaerts op mei 10, 2013, 04:43:01 PM
Inteelt...en de axolotls dan? :-) Dat komt allemaal af van een zeer beperkt aantal dieren wat al jaren in gevangenschap wordt gehouden en gekweekt. Ik zou me over inteelt echt geen zorgen maken; amfibieën hebben daar gelukkig zelden last van. Alle "bewijzen" die wel eens getoond worden zijn meestal te wijten aan rachtitis, ziektes of andere vormen van slechte verzorging. Dus daarom moet je ze echt niet weg doen!

Dat is inderdaad zo, gelukkig is dat uit te sluiten dan. Maar de vijf dieren gaan sowieso weg want zo heel veel ruimte heb ik niet meer tot mijn beschikking als het gaat om nieuwe kweekgroepen maken van soorten die ik al heb.  :) En hopen dat er dit jaar weer mooie eieren komen.

ANDRÉ-ARTHUR

Jari ik heb wel een paar P.waltls te ruil ;)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Rayliberty

Als er een kans op inteelt is of om het geweten tot rust te brengen, dan kun je denk ik beter met andere houders van dezelfde lijn na een paar generaties dieren uitwisselen.

Raymond van der Lans

Triturus marmoratus Palencia, Spanje
Triturus pygmaeus Tocha Lissabon, Portugal
Triturus carnifex wildkleur, flavist
Triturus karelinii katech, Azerbeidjan
Triturus Macedonicus, Smolikas, Griekenland
Triturus dobrogicus macrosoma, Orth an der Donau
Triturus dobrogicus dobrogicus, Wienerwald
Lissotriton maltzani, Sierra de Monchique, Portugal
Lissotriton boscai, Melo, Portugal
Lissotriton italicus, Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Lissotriton montandoni
Ommatotriton ophryticus ophryticus
Salamandra i. infraimmaculata, Batar, Libanon
Salamandra atra atra, Berner Oberland, Zwitzerland
Salamandra algira splendens
Salamandra algira tingitana, Beni Arous, Marokko
Neurergus kaiseri
Neurergus strauchii strauchii, Bitlis, Turkije
Neurergus crocatus, Aqrah, Irak
Neurergus derjugini, Siyah Goz, Irak
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa

Harry

Joost, de dobro's van voor die tijd, dat ik de dieren van annabel in omloop bracht, kwamen van marc stensen. Dit was een moeilijk te kweken vorm, die regelmatig staartverkrommingen kreeg. Daarom heb ik toen andere dieren gezocht waarbij we dit probleem niet hadden. De dobro's van Marc zijn niet meer in omloop. Die van Annabel kweken al jarenlang heel gemakkelijk door en jongen zijn na 1 jaar alweer klaar voor nieuwe eieren. Hierdoor is deze vorm massaal verspreid. (zonder inteelt)
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Niels D

Op Gersfeld en op internet heb ik wel andere dobrogicus lijnen gezien. Kunnen deze alsnog die van die Marc zijn? Dit zijn donkere dieren in vergelijking met de ons bekende lijn.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl