B. orientalis eitjes. wat nu??

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave O.

ik was net even in "de hoep" (dat is een boezoekerscentum van de pwn over productie van drinkwater en natuurbeheer) en daar zag ik een foto met kikkervisjes die van een dode vis aan het eten waren.
ik wist niet dat ze dit deden. dat ik net thuis kwam heb ik een bevroren blokje artemia gepakt en die bij de kikkervisjes gedaan. dit blijkt dus een groot succes, ze zitten er nu bijna allemaal omheen ervan te eten.
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

joost.v.wijk

Van dierlijk eiwit gaan ze een stuk sneller groeien, en dus eerder (maar ook kleiner) morfen. Nu zijn jouw dieren al in de laatste fase, dus zo'n vaart zal het niet meer lopen, maar bij hele jonge larven zou ik het niet doen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Dave O.

zoiets joost? al zijn er nog aandacht puntjes dan hoor ik het graag!
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

Niels D

Dat werkt prima. Als het staartje nagenoeg verdwenen is kan je ze verplaatsen naar een landbak.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Inderdaad! Je kan ze ook zo blijven houden hoor, zo doe ik het ook. Ze hoeven niet noodzakelijk een landbak.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Dave O.

thnx niels en joost, denk dat ik wel een landbak ga maken voor ze.
heb hier toch nog een kleine terra over.
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps