Salamandrina perspicillata

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Ik vind het echt fantastische beesten. Ik hoop zijn neef (S.terdigitata) deze vakantie tegen te komen, maar daar heb ik een hard hoofd in. Hopelijk weet je ze in de toekomst te kweken om ze een permanente plaats binnen onze hobby te geven.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Schitterende diertjes. Ik hoop ook echt dat je er mee zult kweken in de toekomst.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Citaat van: Niels D op juni 25, 2013, 09:46:47 PM
Ik vind het echt fantastische beesten. Ik hoop zijn neef (S.terdigitata) deze vakantie tegen te komen, maar daar heb ik een hard hoofd in. Hopelijk weet je ze in de toekomst te kweken om ze een permanente plaats binnen onze hobby te geven.

Gind jij niet naar Noord-Italië? S.terdigitata is de zuidelijke, vanaf Napels tot in de punt. S.perspicillata is de noordelijke, van net buiten Savona tot voor Napels.

Ik hoop er ook mee te kweken op termijn maar eerst opkweken want dat bleek in het verleden niet evident. Ondertussen kunnen ze toch al maatje 2 krekeltjes aan  ;D en fruitvliegen!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Sergé Bogaerts

Het is zeker niet eenvoudig, op de foto kun je zien hoe klein ze zijn bij metamorfose (dat is toch veel te klein voor jou Niels  ;))?. Ik heb dit jaar nakweek maar wil eerst kijken hoe de eerste maanden gaan. Ik hou altijd graag een flinke back up zelf voordat ik wat af sta.

Niels D

Als het meezit loop ik kans ze te zien nabij een S.strinatii vindplaats. Is zo'n 150 km rijden in de buurt bij Rapallo. Ik weet echter niet of deze gegevens gedateerd zijn. Volgens de veldgids komen ze in die regio ook voor, dus wie weet. Ik ga eerst kijken of ik bij mij in de buurt succes heb met S.strinatii en wat kikkersoorten. Als ik dan de smaak te pakken heb ga ik ook de lange trip wagen.

En ja Sergé, ze zijn voor mij zeker te klein. Kleiner dan Notophthalmus ga ik niet. Ze zijn echter wel heel erg mooi en zeker bijzonder.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Rayliberty

Wat een mooie dieren zeg Kenny en Sergé, wordt er erg hebberig van maar ik heb genoeg soorten voor nu en een tijdje verder.  :D

Ze hebben een zeer bijzondere tekening vooral op hun buik. Kan er erg van genieten. Misschien een artikeltje, kweekverslag in het blad met mooie foto's eraan wijden? Ik en velen met mij zullen het zeer waarderen.
Raymond van der Lans

Triturus marmoratus Palencia, Spanje
Triturus pygmaeus Tocha Lissabon, Portugal
Triturus carnifex wildkleur, flavist
Triturus karelinii katech, Azerbeidjan
Triturus Macedonicus, Smolikas, Griekenland
Triturus dobrogicus macrosoma, Orth an der Donau
Triturus dobrogicus dobrogicus, Wienerwald
Lissotriton maltzani, Sierra de Monchique, Portugal
Lissotriton boscai, Melo, Portugal
Lissotriton italicus, Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Lissotriton montandoni
Ommatotriton ophryticus ophryticus
Salamandra i. infraimmaculata, Batar, Libanon
Salamandra atra atra, Berner Oberland, Zwitzerland
Salamandra algira splendens
Salamandra algira tingitana, Beni Arous, Marokko
Neurergus kaiseri
Neurergus strauchii strauchii, Bitlis, Turkije
Neurergus crocatus, Aqrah, Irak
Neurergus derjugini, Siyah Goz, Irak
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa

MartinS

Citaat van: Rayliberty op juni 26, 2013, 08:09:55 PM
Ze hebben een zeer bijzondere tekening vooral op hun buik. Kan er erg van genieten. Misschien een artikeltje, kweekverslag in het blad met mooie foto's eraan wijden? Ik en velen met mij zullen het zeer waarderen.

I agree  :D

Fantastisch mooie beesten, mooi om te zien dat ze het goed doen :P
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Bennie

He Kenny
hoe gaat het met de op kweek van de dieren .
Ben zeer benieuwt

Hypselotriton orientalis
Lissotriton boscai Melo Portugal
Lissotriton italicus Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Triturus pygmaeus
Taricha granulosa