Eieren Eurycea guttolineata

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin Bakker

Ik heb een aantal eieren in de bak gevonden.

jemull

Kijk dat is al een mooi begin, ik moest eerst op google op zoeken hoe jouw soort salamander er uit ziet.
Maar ik moet zeggen heel erg mooie beesjes, en appart die lange staart.

Maar als ik zo naar die eieren kijk Erwin, dan zijn deze niet bevrucht.
Ik hoop echt heel erg voor je dat er wel bevruchte eieren tussen zitten.

Groetjes Jeffrey

jemull

Het is toch deze salamnder ?



Erwin Bakker

Ja, die is het. Waarom denk jij dat ze niet bevrucht zijn?

jemull

Als ik het zo aan de foto zie, dan zou ik zeggen dat het gedeelte van de eieren wat glasachtig hoort te zijn, dat dat een beetje mat/wazig is.
Ik weet voor de rest helemaal niks van deze soort, maar als bij mijn salamandereieren het glasachtige gedeelte  wazig begint te worden, dan gaan ze bij mij beginnen met beschimmelen, en zijn ze niet bevrucht.

Groetjes Jeffrey

Erwin Bakker

Hoe lang duurt het dan voor ze gaan beschimmelen? Deze heb ik zaterdag gevonden en ze zien er nog steeds zo uit.

jemull

Als er bij mij bijvoorbeeld zaterdag eieren worden gelegd , en als het blijkt dat deze niet bevrucht zijn, dan gaan ze meestal binnen 4 รก 5 dagen schimmelen.

Maar jij hebt je eieren zaterdag zo aangetroffen, en ze zien er nog steeds hetzelfde uit, dan zou ik zeggen dat er niks mee aan de hand is. Want als ze begonnen te schimmelen, dan zag je wel een donsachtige laag eromheen zitten.

Erwin Bakker

Nou, dan alleen even geduld hebben tot maximaal drie maanden...

jemull

Ik wens jou en de eieren veel sterkte, en ik hoop echt dat het gezonde en bevruchte eieren zijn.
Zou vast heel mooi zijn als je daar larven van hebt, die je moet op voeden.

Coen Deurloo

Kan het maximaal 3 maanden duren voor de eitjes van deze soort uitkomen Edwin?

kevin

Heey Edwin,

Voor zover ik kan zien zie ik niets mis met de eieren.
Maar aangezien ze toch eieren gelegd hebben.
Kun je dit misschien bijhouden en een beschrijving geven over je biotoop voor ze.
En kwa temperaturen het gehele jaar door.
Ben erg benieuwd.

Roy van Grunsven

Deze soort is helemaal niet zo nauw verwant met de soortne die meestal gehouden worden. Dit is namelijk een longloze salamander, een heel andere groep. Het zou me dus ook niets verbazen als de eieren er altijd zo uit zien.

Ik hoop dat het lukt. Het zijn erg mooie dieren.

Erwin Bakker

Coen, in het boek van Petranka, Salamanders of the United States ans Canada, staat dat dit afhankelijk van de temperatuur vier tot twaalf weken kan duren.

Kevin, hier een foto van het terrarium. Bij de stenen links loopt een watertje, dit is denk ik essentieel voor ze. Ze staan in een vrijwel onverwarmde kamer, dus ze volgen de temperatuur buiten, maar dan een X aantal graden hoger. Hoeveel precies weet ik niet.

jemull

Ziet er erg leuk uit erwin, mooi biotoopje ;)

Coen Deurloo

Heel mooi inderdaad Edwin, hoe hou je je mos zo groen?