Salamanders 9e Editie, Eindelijk!

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Ook binnen gekregen, maar ben net thuis. Het artikel over de algira bewaar ik voor morgen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Gerrit Krips

Het heeft me wel op kosten gejaagd! Al eerder ontving ik van Chimaira een mailing over de uitgave van Salamanders and Newts of Europe..., maar na lezing van de bespreking door Sergé heb ik 'm maar onmiddellijk besteld (Duitse editie).

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Als ik hem nog een keer op de beurs zie liggen gaat hij mee. De vorige keer hield ik mijn geld wijselijk in mijn knip, maar ik heb er toch spijt van.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Gerrit Krips

Klopt, Engels en Duits...om de prijs te drukken kan je de helft op Marktplaats zetten ;D

Sergé Bogaerts

Hoi Danny,

heb je goed gedaan, inderdaad wat kleine slordigheidjes in de tekst. Zelf zie je die niet meer, pas als je het blad in handen hebt zie ik het opeens wel :). Jammer dat er geen foto's van de volwwassen dieren bij zaten. Die had ik wel aangeleverd, maar die kun je dan als opvulling in een volgend nummer gebruiken!
En de vier foto's van de vlekontwikkeling van hetzelfde dier hadden van mij kleiner en dichter op elkaar gemogen in chronologische volgorde, want dan zie je pas goed de kleine verschillen. Voor de rest prima werk.   

En zoals ik al aangaf bij het boek van Marc Staniszewski, je hebt echt geen kennis van duits of engels nodig om van de foto's te genieten.  Ja, er zitten ook echt wel slechte foto's bij, maar de mooie foto's maken dat meer dan goed. En er zit zelfs één foto in van iets wat totaal niet klopt.

Ik hoop dat het anderen inspireert om eens wat op papier te zetten. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn! En ook van de eenvoudigere soorten valt nog veel te leren. Of gewoon simpele tips en trucs! We zullen Danny wel moeten helpen, want anders raakt hij nooit aan vier bladen per jaar....



MartinS

Citaat van: Sergé Bogaerts op augustus 12, 2012, 02:03:52 PM

heb je goed gedaan, inderdaad wat kleine slordigheidjes in de tekst. Zelf zie je die niet meer, pas als je het blad in handen hebt zie ik het opeens wel :).

Laten we die slordigheidjes dan maar als schoonheidsfoutjes zien :)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

bouffonne

Hoe dan ook!!!
Maar ik heb in ieder geval genoten van deze editie ;D ;D ;D
complimenten!!! ;D ;D ;D

naeff002

Citaat van: Sergé Bogaerts op augustus 12, 2012, 02:03:52 PM
En zoals ik al aangaf bij het boek van Marc Staniszewski, je hebt echt geen kennis van duits of engels nodig om van de foto's te genieten.  Ja, er zitten ook echt wel slechte foto's bij, maar de mooie foto's maken dat meer dan goed. En er zit zelfs één foto in van iets wat totaal niet klopt.

En er staat ook nog een foto bij die jij gemaakt hebt van juvenielen algira tingitana. Ik heb het boek zelf ook en blader er ook graag doorheen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Ik was er zo doorheen, maar ik heb ervan genoten. Plezierige dingen hoeven nooit zo lang te duren.... :-X
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Ik heb zonet mijn lidgeld betaald en stuur morgen het inschrijvingsformulier op.
Dat zal wel te laat zijn om nog een copy te kunnen bemachtigen zeker?  :D

Hugo

Ik zal wel bericht krijgen als je lidmaatschap rond is en dan stuur ik je nog wel een blad kerel!! :)

Maxim M.


Coen Deurloo

Helaas geen vol blad van de keer, maar het ziet er zeker goed uit! Bedankt Danny en Rob, die ook nog een flink deel van dit blad heeft gemaakt.