Terrastika Hamm 8 september 2012

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Ik zoek niks, ik heb er afgesproken, al gevonden dus! ;)
Thamnophis attratus en Thamnophis similis mannen!
Als ik die heb heb ik drie koppels in totaal van de kousenbandslangen!
Attratus, similis en de super mooie Thamnophis infernalis! :)
Niet zo cool als salamanders, maar een goede tweede! ;)

Joey Immers

schitterende dieren die thamnophissen!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Niels D

Helemaal mee eens. Wel foto's plaatsen als je ze hebt!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Jammer genoeg kan ik morgen niet gaan, hoop er de volgende keer bij te zijn

joost.v.wijk

Nou, het lijkt erop dat Hugo en ik de enige zijn van de vereniging, die in Hamm te bewonderen zijn ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

013

Citaat van: Niels D op september 05, 2012, 08:01:45 PM
Helemaal mee eens. Wel foto's plaatsen als je ze hebt!

Dat geldt voor alle Hamm-gangers! Ik ben ook benieuwd naar die aankoop van Joost  ::)

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim M.

Ik eigenlijk ook door deze thread te lezen.

joost.v.wijk

Zal morgenavond de foto's plaatsen (als ik ze heb dan, je weet het nooit met die oostblokkers  :D ). Het zijn geen salamanders.
We moeten tijdens de reis nog wel even bij een Duitse kennis langs om C. pyrrhogaster op te halen (ja, weer een nieuwe groep voor mij, met vindplaats  ;D ).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

de mensen die wel naar Hamm gaan morgen.
Zouden die voor mij een willen kijken voor deze soort kikker en of er nakweek van te krijgen zijn.
Ik weet eigenlijk ook niet of deze in nederland gehouden mogen worden, maar ik vind ze super mooi ;D ;D ;D
Harlequin toad (Physical characteristics) en dan de paar/blauwe variant ;D

Maxim M.


Niels D

Die is nog niet zo lang geleden ontdekt in Suriname als ik me niet vergis. Toen ik de afbeelding zag was ik ook gelijk onder de indruk.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

OOh in Suriname!Ik ben niet echt van de kikkers maar dit exemplaar is echt mooi.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

bouffonne

Ja die bedoel ik ;D ;D ;D
dat is dan echt het laatste dier die op mijn verlanglijstje staat ;D ;D ;D
heb inmiddels al heel wat diertjes die ik wou hebben.
Maar bij deze kikker gewoon 1 koppel in een mooi terrarium.
Het liefste natuurlijk nakweek.
Ik heb al prijzen gezien van 250 euro per koppel, maar voor deze kikker heb ik dat dan er ook echt voor over.
Is natuurlijk alleen de vraag, of deze kikker hier legaal gehouden mag worden.
Maar het is echt een pracht exemplaar ;D ;D ;D

013

#44
Citaat van: Niels D op september 08, 2012, 11:40:41 AM
Die is nog niet zo lang geleden ontdekt in Suriname als ik me niet vergis. Toen ik de afbeelding zag was ik ook gelijk onder de indruk.

Dat is een pad, Atelopus hoogmoedi. Ze worden regelmatig ingevoerd, maar zijn toch wat minder fel van kleur als op deze foto. Ik vermoed zelf dat daarmee geknoeid is. Wel mooie dieren.