Update - verrucosus

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Waterpest gaat in de ene bak wel goed, terwijl het in een andere totaal mis kan gaan. Dit kan aan de lichtintensiteit liggen bijvoorbeeld, maar ook aan de biologische balans. Als daar een schakel ontbreekt (ik vermoed in eerste opzicht de bacterieën), of niet goed functioneert, heb je misschien wel een goede basis voor plantenvoeding, maar dit wordt dan niet omgezet in plantenvoeding. In je nieuwe bak zie ik meer kans, aangezien je hier, in ieder geval, een grindbodem in hebt liggen, waar bacterieën en micro-organismen zich kunnen huizen. Hoe dikker de grindlaag hoe beter je cultuur, over het algemeen. Komt er nog wel een lamp boven je nieuwe setup?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jeroen.H

Ja ik was van plan om der toch misschien een lamp boven te zetten. Enige voorstellen wat voor lamp?

Het rare is dat de waterpest onder het landgedeelte min of meer onaangeroerd blijft en wel een beetje groeit!

joost.v.wijk

Gewoon een standaard tl die qua lengte net over de bak heen valt is meestal wel voldoende.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jeroen.H

Ik heb nog zo'n beluchtingssteetje (en normaal ook nog ergens een pomp anders moet ik er eentje gaan halen) maar kan dat ook niet helpen om de bacteriën te stimuleren.

Ik was toch van plan wat nieuwe waterpest te halen.
Misschien dat ik morgen ook tevens een testsetje koop om de waterkwaliteit te testen.