Axolotl op zijn zei en draaid rond, help!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Citaat van: Kevin Immers op december 05, 2007, 01:21:34 PM
Citaat van: Saskia en Eddie op december 05, 2007, 06:10:17 AM
Tijdens het stofzuigen gaat de korrel een stukje omhoog om de troep er goed tussen uit te krijgen en valt vervolgens van zelf weer neer.Dit bevalt erg goed.

Onthou dat het onzichtbare afval zoals nitrieten hiermee gewoon in het water blijft je kan het beter gewoon verversen ;)

Daar wil ik aan toevoegen dat regelmatig 'stofzuigen' het aantal keren dat het nodig is om het water te verversen behoorlijk terugbrengt.

kevin

Dat is wel zo maar je moet niet vergeten dat het onzichtbare via de sok als voorbeeld gewoon weer naar buiten gaat met het water mee terug het water in. Terwijl deze stoffen vaak schadelijker zijn dan het afval wat je opzuigt zelf.

Dit is een punt die je moest kennen bij het vak over Aquaria. Vandaar dat ik dit ook niet zal vergeten.

keliam

Doen we ook. Voor de grote bakken 1X per 2 a 3 weken en de kleine bakken om de dag.


Groeten,


Saskia

driessens rudi

Je hebt gelijk Kevin als je zegt dat nitrieten en nitraten in de bak blijven. En inderdaad, zij zijn onzichtbare vervuilers die vaak meer schade toebrengen dan het vuil dat je ziet. Gewoon regelmatig een deel van het water afhevelen en verversen lijkt me beter.

kevin


hans

Citaat van: Kevin Immers op december 05, 2007, 03:00:13 PM
Dat is wel zo maar je moet niet vergeten dat het onzichtbare via de sok als voorbeeld gewoon weer naar buiten gaat met het water mee terug het water in. Terwijl deze stoffen vaak schadelijker zijn dan het afval wat je opzuigt zelf.

Dit is een punt die je moest kennen bij het vak over Aquaria. Vandaar dat ik dit ook niet zal vergeten.
Helemaal mee eens. Dode plekken waar ook nog veel afvalstoffen liggen zijn vaak een schadelijke boosdoender in een bak. Wachtende tot ze los kunnen komen als ze beroerd worden.

Coen Deurloo

Citaat van: hans swaak op december 05, 2007, 10:48:35 PM
Citaat van: Kevin Immers op december 05, 2007, 03:00:13 PM
Dat is wel zo maar je moet niet vergeten dat het onzichtbare via de sok als voorbeeld gewoon weer naar buiten gaat met het water mee terug het water in. Terwijl deze stoffen vaak schadelijker zijn dan het afval wat je opzuigt zelf.

Dit is een punt die je moest kennen bij het vak over Aquaria. Vandaar dat ik dit ook niet zal vergeten.
Helemaal mee eens. Dode plekken waar ook nog veel afvalstoffen liggen zijn vaak een schadelijke boosdoender in een bak. Wachtende tot ze los kunnen komen als ze beroerd worden.

Dat bedoel ik. Het opzuigen van grover vuil is dus wel belangrijk.

Roy van Grunsven

Het vuil is vaak poep of voedselresten, hier zitten eiwitten in die door bacteriën omgezet worden in nitraat (via ammonia en nitriet) als je ze dus weg haalt haal je daarmee in feite ook potentieel nitraat weg.

Wat mij het beste bevalt is het vuil met een slang afhevelen. Dan kun je stofzuigen en water verversen tegelijk.

Shnoeffy

Hallo iedereen,
Tot op heden doet mijn axo vrouw nog steeds raar, de ene dag lijkt het bijna weg te zijn en de endere dag lijkt het erger dan ooit.
Dus zo ook afgelopen dagen, het is nu echt heel erg, en ik vind het erg om naar te kijken, eerst had ik niet echt het idee dat ze er last van heeft, maar nu het erger is geworden heb ik echt het idee dat ze er ook last van heeft.
Ze is erg panniekerig tijdens haar ronddraaiende zwemmen en overal tegenaan stooten.

Ik zou haar heel graag uit haar lijden willen verlossen maar ik weet niet hoe.
Weet iemand een diervriendelijke pijnloze manier.
Ik weet dit is best een erge vraag,  :-[ maar het gaat niet goed komen volgens mij, beetje bij beetje wordt het steeds erger en het is nu al 4 maanden zo.

Groetjes katja.

kevin

Als je dat echt wil lijkt voor een axolotl mij het beste in de vriezer.

En begrijp dat dit zwaar voor je is en ook deze keuze.
Maar wens je zoiezo veel sterkte ;)

petro pees

Hoi,katjahet is niet alleen een nare vraag,antwoord geven
is ook heel naar!
Als ik in mijn tuin (of ergens anders)weer een kikker vindt
die door een kat te pakken is genomen en onherstelbaar is
beschadigd,gebruik ik altijd de vriezer.En dan natuurlijk wel
het snelvries gedeelte,zodat het geen lijdensweg wordt.
De gedachte erbij maakt het wat minder erg als je weet dat
vooral amfibieën en kleine reptielen juist bij koude rustig worden.
Hun hartslag vertraagt en het moment dat ze sterven maken
ze niet meer"bewust"mee.
Ik realiseer me dat het onprettig overkomt,maar lijkt(mij tenminste)
het meest humane.
Jammer dat het zo gelopen is,zo het hele verloop eens bekeken te
hebben lijkt lijkt het uiteindelijk toch het koppie geweest te zijn.
Tylototriton Shanjing

Shnoeffy

Hoi petro,
Bedankt voor je antwoord, ik denk ook wel dat dit de meest vriendelijke manier is, nu nog de moed verzamelen om het te durven.
Wat de axo betreft, haar kop staat ook steeds meer scheef, misschien heeft ze wel vergroeiingen aan haar wervels of zo, dat dat ook het scheef ronddraaiende zwemmen verklaart.
Ach wie zal het zeggen, ik vind dit al erg zat.
Groetjes katja :(

Coen Deurloo

De vriezer is absoluut niet aan te raden tenzij het dier lichter is dan 40 gram. Het vriesproces is gewoon te traag, tenzij je ze in vloeibaar stikstof laat zakken o.i.d, maar dat is geen huis tuin en keuken middel.

Heb je echt alles al geprobeerd? Is er absoluut geen mogelijkheid tot herstel en ben je al naar een dierenarts geweest die reptielen en amfibieen behandeld? (Zie http://www.lacerta.nl/Nuttig/dierenartsen.htm)

Humane en beschikbare middelen voor euthanasie zijn Ethanol en Benzocaïne. De snelste manier is een baksteen, maar dan moet je zeker weten dat je de schedel en het brein met de eerste slag verbrijzeld.

kevin

Zo weet ik nog wel meerdere snelle zeer pijnlijke manieren. En die wil je echt niet weten en spaar ik ook de forumleden hier je moet bedenken dat dit eventueel hun beste vriend kunnen zijn. En zou jij als je (als voorbeeld) een hond heb en hij is ziek en het inslapen bestond nog niet een baksteen bovenop hem laten vallen denk het ook niet toch. (dit is alleen een voorbeeld).

Maar er is 1 nadeel op invriezen heb het hier met Petro over gehad maar dit gaat niet op tegenover koudbloedige dieren. Wat het is is maar beter dat dat hier niet vermeld word. Dit geld voor warmbloedige dieren en kan 1 van de pijnlijkste doden zijn.

Daarbij als je koudbloedige dieren in de kou zet gaan ze langzamerhand in slaap ook in de vriezer. Tot ze doodvriezen en voelen hier dus niets van. En is dus zeker een humane manier. (Dit geld niet bij diepvriesmuis) Het eventueel verstikken van je dieren kan erger zijn.

Dit is mijn mening hierover en denk dat er veel het met me eens kunnen zijn.

Shnoeffy

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik heb bewust niet op de baksteen reactie gereageert, vond het nogal cru.
Maar goed, inderdaad, het lichaam van warmbloedige dieren gaat vechten tegen de kou omdat het zich warm wil houden dus is dat inderdaad een marteling.

Groetjes katja