Axolotl op zijn zei en draaid rond, help!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keliam

Hoi Katja,

In duitsland is iemand met het zelfde probleem. Ook daar hebben ze het over het licht. Maar oordeel zelf.
http://www.axolotl-online.de/Axolotl-Forum/Forum/thread.php?threadid=3713&sid=5650a47e4db33f870b2464b13ece1954

Groeten,

Saskia

Shnoeffy

Hoi petro,
Ik hoop dat ze er geen last van heeft.
Wat het ook moge zijn, ik vind het gek dat het niet over gaat omdat axo's zich toch zo goed kunnen regenereren?
Dan zou je toch denken dat het weer hersteld, wat het ook is?
:-\

Coen Deurloo

Dat Axolotls in staat zijn om bepaalde ledematen en zelfs delen van hun hersenen te regeneren, wil nog niet zeggen dat ziektes en stress ze niet (onherstelbaar) kan raken.

hans

Jullie denken allemaal het koppie maar mijn gevoel zegt dat het een steenje kan zijn.
Dit gedrag ken ik van dieren welke steentjes hadden op gegeten. Een paar zijn gestorven
en bij sectie zaten deze vol kiezeltjes. ook deze draaide als een kurkketrekker rond.
Andere oorzaken heb ik zelf nog niet gezien bij mijn axo's.
vr gr hans

Shnoeffy

Hoi Hans.
Dat zou ook nog wel kunnen ja, kan ik hier iets aan veranderen, om haar er vanaf te helpen.
Ze doet het wel al heel lang nu al bijna 2 maanden.
Ik heb heel fijn grind, wat normaal gewoon mee wordt uitgepoept.
Ik vind het heel zielig, vanmorgen was het weer heel erg, soms denk ik wel eens, zal ik haar.......
Maar ik kan dat niet.

Groetjes katja.

hans

Citaat van: Katja op december 03, 2007, 10:47:44 AM
Hoi Hans.
Dat zou ook nog wel kunnen ja, kan ik hier iets aan veranderen, om haar er vanaf te helpen.
Ze doet het wel al heel lang nu al bijna 2 maanden.
Ik heb heel fijn grind, wat normaal gewoon mee wordt uitgepoept.
Ik vind het heel zielig, vanmorgen was het weer heel erg, soms denk ik wel eens, zal ik haar.......
Maar ik kan dat niet.

Groetjes katja.

katja misschien geef je zelf nu al de oorzaak aan met het fijne grind. Nooit fijn grind bij de axo's doen vooral die kleine kiezeltjes !! Als je deze door je vingers heen wrijft voelen ze erg scherp ook aan. Allereerst het fijne grind eruit gooien. Ga over op gewonen dikke kiezel welke je bv voor betondraaien gebruikt.
ik heb zelf een bak met grind en de rest van mijn bakken heb ik hele maal niets in.
Je kunt evt. met flagstones (bruin leisteen welke je in tuincentra kunt kopen) terrassen makken in je bak zodat ze daar tussen kunnen gaan zitten. Je kunt ook op de bodem dit neer leggen en evt onbedekt opppervlak opvullen met kiezels.
Volgens mij kun je niets aan de axo doen. Als deze er echt zo lang last van heeft ben ik bang dat dit hem wel op den duur fataal kan zijn.
Weet niet waar je woont maar als ie echt het loodje legt kun je bij mij wel gratis een axo ophalen.
Niet te snel want ik ben net de eerste serie weer aan het opkweken. Heb een tijdje mijn kwekerij stilgelegd daar ik een zware operatie heb gehad en mijn vrouw niet hiermee wil belasten daar het best wel een intensieve hobby is als je het spul wilt opkweken.

Shnoeffy

Hoi hans, bedankt voor je tips.
Helemaal geen bodembedekking vind ik niet mooi, en grof grind eigenlijk ook niet.
Is zand een optie?
Buiten dat ik het mooi vind, een bodem, moet ik het ook hebben omdat ik veel planten erin heb staan.

Ik heb een rotsachterwand en zwart grind, het is zo mooi.
Tuurlijk wil ik het beste voor mijn diertjes maar ik wil ook een mooie bak.

Mocht ze komen te overlijden wil ik dolgraag een nieuw vrouwtje.
Ze moet dan wel rond de 25 cm zijn, want dat is mijn man ook, die overigens nergens last van heeft.
Ik kom zelf uit breda, waar kom jij vandaan en welke kleuren heb je zitten?
Groetjes katja.

petro pees

Ik hoop voor jou en het beestje dat het allemaal maar snel voorbij is.
Het is een naar gezicht en dan is het ook al zo'n lange tijd.
O, en sorry van je man wist niet dat ie zo klein was  :D
Tylototriton Shanjing

hans

Citaat van: petro pees op december 04, 2007, 06:51:35 PM
Ik hoop voor jou en het beestje dat het allemaal maar snel voorbij is.
Het is een naar gezicht en dan is het ook al zo'n lange tijd.
O, en sorry van je man wist niet dat ie zo klein was  :D

Hee pedro, ik zou 25 cm voor een man niet gelijk klein noemen.

hans

Citaat van: Katja op december 04, 2007, 05:48:10 PM
Hoi hans, bedankt voor je tips.
Helemaal geen bodembedekking vind ik niet mooi, en grof grind eigenlijk ook niet.
Is zand een optie?
Buiten dat ik het mooi vind, een bodem, moet ik het ook hebben omdat ik veel planten erin heb staan.

Ik heb een rotsachterwand en zwart grind, het is zo mooi.
Tuurlijk wil ik het beste voor mijn diertjes maar ik wil ook een mooie bak.

Mocht ze komen te overlijden wil ik dolgraag een nieuw vrouwtje.
Ze moet dan wel rond de 25 cm zijn, want dat is mijn man ook, die overigens nergens last van heeft.
Ik kom zelf uit breda, waar kom jij vandaan en welke kleuren heb je zittenik heb de meeste kleuren wel zitten. Alleen als je daar voor uit Breda moet komen wordt die Axo wel duur hoor.
vr gr Hans

Groetjes katja.

alibombali

Ik vind een man van 25 cm ook vrij klein...ja Petro is niet al te groot, maar die meet nog altijd zo'n 162 cm

Coen Deurloo

Ik heb ook zand op de bodem bij mijn axolotls en dit bevalt me prima. Als afwisseling kun je eventueel individuele flagstones op het zand plaatsen. Ik had eerst ook 'scherp' grind en mijn meest gulzige axolotls heeft hier nog steeds littekens van op zijn lippen, ik vind het een wonder dat hij geen ernstige inwendige verwondingen heeft opgelopen, voor zover ik weet natuurlijk....

keliam

Hallo,

Al mijn axo mannen zijn kleiner en dunner dan mijn axo vrouwen. En jullie weten mannen, maat zegt niets :P.
Terug naar de discussie. Ik had een soort grove lava steen als bodem bedekking liggen. Dat was erg onpraktisch want daar kwam en bleef troep tussen zitten. Bovendien liepen de axo's verwondingen aan hun bek op. We hebben nu voor een middel korrel grind gekozen. Die bevalt goed. Tijdens het stofzuigen gaat de korrel een stukje omhoog om de troep er goed tussen uit te krijgen en valt vervolgens van zelf weer neer.Dit bevalt erg goed. Het was niet een officieel aquariumgrind gewoon bij een tuincentrum gekocht.

Groeten,

Saskia

Roy van Grunsven

aquarium grind is hetzelfde grind als bij elke bouwmarkt ze hebben het alleen even gespoeld en de prijs omhoog gegooid.

kevin

Citaat van: Saskia en Eddie op december 05, 2007, 06:10:17 AM
Tijdens het stofzuigen gaat de korrel een stukje omhoog om de troep er goed tussen uit te krijgen en valt vervolgens van zelf weer neer.Dit bevalt erg goed.

Onthou dat het onzichtbare afval zoals nitrieten hiermee gewoon in het water blijft je kan het beter gewoon verversen ;)