Salamander naamgeving

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Ales je meer dan 100-150 salamanders hebt, is het zowat onmogelijk om ze een naam te geven en te onthouden.  :D :D :D
Voor een kind, die een paar beestjes heeft kan ik het wel begrijpen dat ze die een naam geven.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Ik zit nu te bedenken dat we toch enkele opvallende dieren een "naampje" hebben gegeven. Zo zou onze Hoornkikker Bachus (corpulente Griekse god) gaan heten, wat toch heel snel verbasterde naar Bakkus. Het is natuurlijk ook één grote bek. We hebben ook een bombina die een poot mist. Uiteraard heeft hij stompie.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin

Haha als ik dat zou moeten doen met alles wat ik door de jaren heen heb gehad. Ken ik ze beter gewoon allemaal de naam van een cijfer geven. En dan noem ik nummer 1 toch wel nummer 10 of iets omdat ik het dan niet eens kan onthouden :P

kevin v dijk

Of je zet kaartjes bij de bakken, heb bij mijn eieren gedaan. Hoeveel, wanneer de eerste uitkomt enz. Kan ook met namen.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

naeff002

Mijn aller eerste salamanders, toen was ik 8, kregen nog wel een naam. 1 was altijd heel dik en hete Bolly, 1 was lang en dun die heette Rib en dan hadden we nog een wat kleinere die Strike hete.
Tegenwoordig krijgen enkel alleen mn honden een naam en de rest niet meer.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus