Nieuwe diertjes, rara?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naeff002

Schitterende dieren. Rond welke temperaturen hou je ze. Ik zit er ook aan te denken om een groepje te nemen.

Een leuk filmpje van een japonicus die aan het vervellen is
ヒキガエルの脱皮 完全版 Toad Shedding
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Maxim M.

Prachtige diertjes. Zeer leuk filmpje ook.

David Brouwer

Ik houd ze op kamertemperatuur. Nu staan ze op een onverwarmde zolder waar het vooral 's nachts een stuk frisser is om een beetje de winter na te bootsen. De dieren eten overigens gewoon door, weliswaar minder. Ook zijn ze een stuk minder actief. Binnenkort gaan ze naar een iets groter terrarium en ik zal dan nog wel wat foto's maken en hier plaatsen.

naeff002

Ik zou ze in mijn schuur willen houden. Even kijken op wat voor temperaturen het schuurtje komt deze winter.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

David Brouwer


bouffonne

Super mooi zeg ;D ;D ;D
Zo ben ik helemaal verliefd op de  Braziliaanse melk kikker of te wel Trachycephalus resinifictrix.
Hoop ze dit jaar in mijn bezit te kunnen krijgen ;D

Niels D

Ik ben verliefd op deze soort moet ik eerlijk bekennen. We hebben er absoluut geen plaats voor, maar ik ben al aan het verkennen wat voor soorten we buiten de salamanders op de toekomstige salamanderkamer kunnen houden. Emys orbicularis hellenica is er één van, buiten de B.orientalis die we al hebben. Ik vind weinig over de wintertemperatuur m.b.t. B.japonicus, maar ik heb begrepen dat ze flink wat afkoeling kunnen hebben. Hoe hou je deze fantastische beesten David.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Ik vind deze dieren ook helemaal geweldig. Ik ben van plan om een mooi plekje te maken voor ze in de salamanderschuur. Ik ben dan ook op zoek naar deze soort.

Citaat van: Niels D op januari 09, 2014, 07:13:19 PM
Emys orbicularis hellenica is er één van, buiten de B.orientalis die we al hebben.

Emys zijn ook geweldig mooie diertjes.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Ideaal toch? Weer eens wat anders dan salamander, maar wel dieren die je op dezelfde kamer kan houden. Lijkt me prachtig.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl