Bouw exo-terra voor Bombina's

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thibaut Vds

Nu je het zegt, ik heb wel een gat open waar m'n lamp zat. Moet ik enkel de kabel langs daar gelijden en vasthechten.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

juist ik had ook nog een opening waar een lamp had gezeten. :D
Heb deze wat ingeknipt, anders kwam ik niet met de stekker erdoor.
Heb dan ook voor de zekerheid een stukje lucht slang wat ik heb open geknipt om het kabeltje gedaan zodat er niets scherps (van de ventilatiestrook)door de kabel kon prikken.(extra veiligheid)
Ik zit nu alleen met het hoge paludarium, ik denk dat ik hier dan toch gebruik moet maken van een externe pomp.
De kabels van de opvoerpompen zijn helaas niet zo lang.
De aan en afvoerslangen kun je makkelijk weer een gat boren in een van de ventilatie stroken.
Door de lichtkap zie je hier verder niets van. :D

Thibaut Vds

Hoewel ik wel de stekker niet krijg door dat gat... Bij een lamp kan je meestal heel het boeltje uit elkaar halen.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

Citaat van: Thibaut Vds op juni 18, 2012, 02:06:23 PM
Hoewel ik wel de stekker niet krijg door dat gat... Bij een lamp kan je meestal heel het boeltje uit elkaar halen.

daarom heb ik dat vanaf het gat ingeknipt, tot dat de stekker er door ging :D

Thibaut Vds

Nog even vraag, voor m'n exo terra die ik nu ga inrichten. Ik was van plan om de standaard achtergrond die er in zit te gebruiken omdat zelf 1 maken niet al te goed ging laatst.
Maar moet ik het onderste gedeelte met iets behandelen zodat het niet gaat schimmelen, bodem wordt: zo'n oranje korels (geen idee wat de naam ervan is) dan laag cocopeat en dan een bodembedekker. Gaat de wand schimmelen of niet?

A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Jeroen.H

Bedoel je hydrokorrels (oranje korrels)?

Niels D

Leg je op de hydrokorrels nog een stuk stof om het van de coco peat te scheiden? Zou ik wel doen, want de cocopeat baant zich uiteindelijk een weg tussen de korrels. Ik weet niet wat voor materiaal gebruikt is voor de achterwand.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Leg er normaal geen stof op, maar zal dat nu wel doen. De achterwand is zo'n standaard isomo achterwand die bij het terrarium zit. Nu ik had nog wat mr boat staan dus heb dat gebruikt en meteen heel de wand behandeld.

Ik bedoelde inderdaad Hydrokorrels.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl