Mijn axo en enkele vragen

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Citaat van: Sander Bauwens op maart 10, 2012, 08:52:11 PM
Ziet er een deftige bak uit, ik zou wel die bellenblazer er uit doen, dat zorgt enkel voor stress.

Welnee, tenzij je er een golfslagbad van maakt. Een luchtpompje is prima. Dit zorgt voor het breken van het wateroppervlak, wat alleen maar ten goede komt voor de biologische balans in het water.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

kevin v dijk

Hele mooie bak, ik ga binnenkort naar zoo zajac in Duitsland daar ga ik spullen kopen om een aantal bakken te veranderen.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Harry

is de bovenkant van die bak wel dicht? want axo's kunnen eruit springen! Of maak de waterstand wat lager.
Ik heb in mijn axo bak een goede eheim pomp.die garandeerd bij dit soort grote dieren een constante goede waterkwaliteit en hoef daarom bijna nooit te verschonen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Salasander

Citaat van: Harry Dresens op maart 11, 2012, 07:59:58 AM
is de bovenkant van die bak wel dicht? want axo's kunnen eruit springen! Of maak de waterstand wat lager.
Ik heb in mijn axo bak een goede eheim pomp.die garandeerd bij dit soort grote dieren een constante goede waterkwaliteit en hoef daarom bijna nooit te verschonen.

Heb het ook al gehad da ze eruit springen. Een goede filter is zeker aangeraden, heb hier ook een grote filter op mijn bak staan en ververs ook bijna nooit, 1-2 keer in het jaar, de filter zelf kuis ik ook maar ongeveer 1 keer per jaar uit. Nu heb ik wel een axolotl meer in de bak en zou er graag nog een paar willen dus zal het misschien iets vaker moeten doen. Ik erger mij wel niet aan de blauwalg, bruine alg, draadalg en al de rest dat in mijn bak groeit.

Next

Ik heb hem of zij vrijdag nog eens gevoeierd hij of zij heeft deze keer 3 wormen gegeten ben blij da het terug eet!!
Morgen nog eens proberen! Die bellenblaser ga ik gewoon wat zachter laten blazen. Heb hem of zij al 2 jaar nog nooit eruit gesprongen. Heb vrijdag nog voor een schuilplaatsje gezorgt zal er morgen nog wat foto's van trekken.
Alles gaat nu goed! Bedankt voor de tips als er nog zijn altijd welkom ik ga nu zien hoe het vorderd en dan eens zien of het een jongen of een meisje is zal een foto trekken misschien dat jullie het zien. En dan binnen een week of 2 een kameraadje kopen waarschijnlijk een wildkleurige. En hopen dat ze mekaar niet afmaken :).
Het zal duimen worden.

Morgen de volgende update!

Mvg
Yannick

Next

Hey,

Vandaag weeral gevoeierd weeral 3 wormen opgegeten!
Ben blij dat hij / zij het zo goed doet!
Weet er iemand of het een jongen of een meisje is?

Hier nog enkele foto's








Jeroen.S

#21
Goed dat ze weer eet. ;) Voortaan maar wat eerder verschonen dan! :) Ik eet ook niet graag in een bad wat net gebruikt is. ;D  Maar zoals Harry al aangeeft. Het ligt natuurlijk ook aan de filter hoeveel je moet gaan verschonen. Een goede buitenfilter werkt vaak uitstekend.

kevin v dijk

Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Next

Zou er iemand kunnen zeggen of het een jongen of een meisje is?

Mvg
Yannick


Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Next

Citaat van: Jeroen Spobeck op maart 12, 2012, 05:46:06 PM
Goed dat ze weer eet. ;) Voortaan maar wat eerder verschonen dan! :) Ik eet ook niet graag in een bad wat net gebruikt is. ;D  Maar zoals Harry al aangeeft. Het ligt natuurlijk ook aan de filter hoeveel je moet gaan verschonen. Een goede buitenfilter werkt vaak uitstekend.

Maakt dat niet veel lawaai?
Want dat staat op mijn kamer hé  ;D

Heb nu een kleintje gestoken van Serra.
Had eerst een groote ma is geen zicht hé da was zo groot pakte kei veel plaats in  :D

Salasander

Mijn buitenfilter hoor je niet, tenzij je met je oor op de filter ligt.
Zo een bellenblazer is pas irritant, had dat ooit eens gebruikt in een poging vissen op te kweken, al bij al nog niet zo erg dat het niet gelukt is want dat ding maakt verschrikkelijk veel lawaai.

Jeroen.S

Een goede buitenfilter hoor je inderdaad niet.. Het is geen generator op benzine. :) Een bruissteentje kan je altijd met een beetje handigheid verstellen. Ik kan me in iedergeval geen larvenkweek meer voorstellen zonder bruissteentje.

kevin v dijk

Ik heb 3 bakken op me kamer waarvan 2 met bruissteentjes maar ik heb er geen last van hoor.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis