Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



eitjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pammie

Ik heb een paar larfjes die donker zijn ( zal denk ik wel veranderen),aangezien het vrouwtje een goudkleurige albino is en het mannetje een leucist.Elke dag check ik alles.In het weekend mee naar huis.De leraren zijn zeer enthousiast,zoals ik zei, ik zie wel van hoe en wat.Is voor mij de eerste keer met eitjes.Tot nu toe ben ik erg blij hahahha

Niels D

Binnenkort ben je een ervaringsdeskundige, maar ondertussen mag je het allemaal voor het eerst meemaken en dat is één van de leukste keren. Geniet er dus van!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Pammie

Niels ik geniet er zeker van , geloof me ben net een klein kind dat een snoepje krijgt.Mijn vriend moet niets van de Axolot's hebben.Maar zelf hij kijkt elke dag in mijn bakjes.2 Dagen geleden , toen ik de laatste bewegende larfjes uit de bak haalde, zag ik iets klein en snel door de bak schieten , met behulp van een glas heb ik het gevangen, zo klein, maar schattig, jaja het super kleine Axolotltje  leeft nog steeds.

Pammie

Zo juist de bakjes verschoont en hoeraaaaaaaaaa, er zwom er eentje rond, nummer 2 is geboren  ;D ;D

Niels D

Je kunt de larven ook vangen met een rietje. Het ene uiteinde stop je onderwater, terwijl je jouw duim gebruikt om het andere uiteinde luchtdicht af te sluiten. Eenmaal onder water haal je de duim er een zeer klein momentje af, zodat er water door de druk het rietje in stroomt. Als je vervolgens je duim weer op het rietje plaatst blijft het opgezogen water in het rietje zitten. Op deze manier kun je dus ook een larf vangen of vuil van de bodem opzuigen. Hou het rietje verticaal en met enige oefening wordt je een meester in het larven vangen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Pammie

wat een supertip , daar word ik blij van!!Had al iets gelezen over een slangetje of rietje,Dank je wel Niels helemaal toppie!! ;D

Pammie

Vannacht zijn bijna all eitjes uit 1 bakje uit gekomen, heb een paar foto's gemaakt.

bouffonne

dat ziet er veelbelovend uit ;D ;D ;D
succes met de opkweek

Niels D

Er zitten iig witte tussen. Leuk man.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Pammie

 ;D  De larfjes eten goed van de zelf gekweekte Artemia, mooie ronde rode buikjes.Het word leuker en leuker.En Niels lachen hoor larven vangen met een rietje..kinderen en ik hebben de grootste lol ermee!

Harry

succes met de opkweek. Het gaat ook met tubifex, Artemia's kweken is veel werk.
wat voor kleuren hebben de ouders?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Pammie

Vind het wel leuk dat Artemia, is niet veel werk met de kweekschaal ;D..de vader is een leucist, de moeder een gouden albino. ;D ;D

Niels D

Ik zweer bij zo'n kweekschaal. Het is zo'n praktisch ding. Je zou er bijna mee kweken zonder dat je artemia nodig hebt!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Pammie

 ;D ;D ;D ;D ja ik vind die kweekschaal echt leuk...zit er vaak even in te kijken...goh ik voel me een beetje kinderlijk hahahahah.

sannie

supergaaf pam!!! heel veel plezier en succes met het opkweken ervan!! en we willen uiteraard meer fotos  ;)