salamandra terrestris larven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bart

nee kenny
vanaf ze zo goed of helemaal hun kieuwen kwijt geraken sterven ze
als ik niet snel iets vind daarop heb ik er geen goed oog in hoor
spijtig zo'n mooie larven

Steven DC

Probeer eens met een curver schuin te plaatsen zodat je aan één kant een droge kant krijgt. Leg op die droge kant wat mos waar ze tussen kunnen. Zorg wel dat het mos niet in het water komt. Heb dit zelf gehad en dat moet iets met de waterkwaliteit ofzo gedaan hebben waardoor ik ook sterfte kreeg. Hoop dat je er snel uitkomt!

bart

ik heb alles geprobeerd wat ik kon, maar helaas zijn alle diertjes op dezefde manier dood gegaan
zoals ik al zei als ze hun kieuwen beginnen te verliezen was het van dat.
dat waren van mijn solling dieren

nu heb ik een larfje of 30 van mijn gewone terrestris en zit nog met een dikke vrouw
de larfjes zijn een 8 tal weken oud en beginnen te verkleuren
zal ook zo lang niet meer duren tegen dat ze aan land gaan
we zullen zien wat daar mee gebeurd

Harry

Hoeveel volwassen dieren heb je bijelkaar zitten? Als je teveel volwassen dieren bijelkaar hebt zitten op een relatief kleine ruimte heeft dat effect op de gezondheid van de ouderdieren en dus ook op de groei en kwaliteit van de larven in de buik. ooit kreeg ik uit 1 koppel volwassen corsica's alle 12 larven groot, terwijl ik een jaar later uit een groep van 8 volwassen dieren weliswaar heel veel larven kreeg, maar die gingen ook allemaal dood.

Misschien moet je daar de oplossing zoeken en volgend jaar de dieren met minder bij elkaar huisvesten. Ook is het handid de grond van je buitenterrarium eens te vervangen. Veel mensen hebben na 2 a 3 jaar problemen in buitenterraria met vuursalamandersoorten. Ik denk dat buitenterraria eens in de 1 a 2 jaar moeten worden leeggehaald en opnieuw worden ingericht. Ik doe dat ook met mijn tonnen waar ik ophryticus in kweek en zie dat dat nodig is.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan