wat vragen i.v.m aqua-gedeelte voor verrucosussen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thibaut Vds

In de winkel in oostkamp dichtbij jouw kan je waterpest kopen, ook is er in Sint-Andries een klein viswinkletje die opengehouden word door een mevrouw deze verkoopt javamos varens en ook waterpest. Heb mijn waterpest vandaar en ze groeien goed.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Nymphaea op november 08, 2011, 04:16:13 PM
Ook las ik dat de aciditeit van spaghnum moss slecht zou zijn voor salamanders.
Kan het kwaad dat ik er wat van gebruik voor mijn verrucosussen of zou ik dit beter wegnemen?

Die discussie zag ik ook al op Caudata.com. Misschien dat sommige soorten er niet tegen zouden kunnen, of er zijn een of enkele liefhebbers geweest met een slechte ervaring, die ze afschuiven op de lage ph-waarde van sphagnum, maar ik gebruik het al jaren voor m'n landbewonende soorten, in combinatie met turfstrooisel (heeft ook een lage ph), zonder problemen. Ik vind het flauwekul dat het niet gebruikt zou mogen worden.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim M.

Ok, dan blijf ik het ook gewoon gebruiken.
En in johnny's petshop hebben ze ook de plantjes die ik zoek,
dan ga ik er daar morgen om.

Niels D

Ik las het op caudata, maar daar wordt wel vaker gediscussieerd.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Ja ik las het ook daar.
Dit was wat ze daar zeiden
CiteerI thought the consensus was that bacterial growth tend to decline in acidic conditions while fungal growth tend to increase in this ph range.

En hier een document erover, ik heb het zelf nog niet gelezen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2655475/

MartinS

Citaat van: joost.v.wijk op november 08, 2011, 05:51:24 PM
Citaat van: Nymphaea op november 08, 2011, 04:16:13 PM
Ook las ik dat de aciditeit van spaghnum moss slecht zou zijn voor salamanders.
Kan het kwaad dat ik er wat van gebruik voor mijn verrucosussen of zou ik dit beter wegnemen?

Die discussie zag ik ook al op Caudata.com. Misschien dat sommige soorten er niet tegen zouden kunnen, of er zijn een of enkele liefhebbers geweest met een slechte ervaring, die ze afschuiven op de lage ph-waarde van sphagnum, maar ik gebruik het al jaren voor m'n landbewonende soorten, in combinatie met turfstrooisel (heeft ook een lage ph), zonder problemen. Ik vind het flauwekul dat het niet gebruikt zou mogen worden.

Duidelijke woorden waar ik achter kan staan. Ook hier gebruik ik het al jaren zonder problemen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Jef Janssens

Mooie bak die je gemaakt hebt,maar je zal er snel achter komen dat je landgedeelte slecht sporadisch zal worden gebruikt.Ik kweek al enkele jaren T. verrucosus,en de enige momenten dat ik mijn dieren aan land zie
is als ze ziek zijn of om even te rusten.Ik gebruik daarom ook enkel een stuk kurkschors of een steen die net boven het wateroppervlakte uitsteekt als landgedeelte.Ik zou op z'n minst wel een bruissteen gebruiken
of bodembedekking in je bak doen.Stilstaand water slaat nogal snel om met een hoop dode salamanders tot gevolg.Van wekelijkse waterverversingen ben ik ook geen fan,aangezien je hiermee het biologische evenwicht
in je bak volledig omgooit.Dit is goed in voortplantingstijd om de dieren te stimuleren maar voor de rest zou ik ze zo min mogelijk doen.

Gr.
Jef

Jef Janssens


Monique

Ik heb eigenlijk wel dezelfde ervaring als Jef. Mijn T. Verrucosus zitten altijd in het water, zelfs de juvenielen. Een uitrustplaatsje in de vorm van kurkschors of waterplanten zodat ze met het koppie boven water kunnen is wel een must.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Maxim M.

Wel ik heb het stuk land erbij gedaan omdat iedereen in de hobby elkaar nogal tegenspreekt
over hoeveel tijd ze op land en in het water doorbrengen.
Dus ik zal het zelf wel ondervinden eens mijn diertjes hier zijn.

joost.v.wijk

Ik heb in veel van m'n bakken een landgedeelte, ondanks dat er soms weinig tot geen gebruik van wordt gemaakt door grotendeels aquatiele soorten. Het is inderdaad niet nodig, maar ik vind een landgedeelte mooier, natuurlijker, en de dieren kunnen desondanks toch kiezen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim M.

Ik vind het ook mooier ogen en natuurlijker voor de dieren,
daarom dat ik het zo ingericht heb.

Maxim M.

Kan iemand mij soms zeggen welk plantje dit is? (ik wou er geen nieuwe thread voor maken.)
Het slaat natuurlijk niet op de waterpest, maar op het andere plantje in het water :)


joost.v.wijk

Misschien kun je inzoomen op het plantje, en er dan een foto van maken? Dan wordt het wat duidelijker.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim M.

Ok zal ik doen. Eerst nieuwe batterijen moeten kopen,
want die in mijn camera zijn plat momenteel.

En nog een vraagje:
Hoe kun je testen of je water goed is?
Het water staat hier al enkele dagen
en zou niet willen dat het water brak word
of op gelijk welke andere manier niet optimaal voor de dieren.