Leucistische T. cristatus in de hobby?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

Hoi,

Laatst zag ik iemand die leucistische T. cristatus aanbiedt. Aangezien het me wel mooi lijkt heb ik contact opgenomen met desbetreffende persoon en heb ik een foto gekregen. De dieren (juvenielen) op de foto lijken me op het eerste zicht T. carnifex aangezien de dieren een gele lijn op de rug hebben die van nek tot staartpunt gaat. Dit zowel bij "leucistics" als wildkleur. Volgens de verkoper is het zéker T. cristatus. Zelf heb ik nooit T. cristatus gezien met een volle gele lijn op de rug, dus vraag ik me af of er populaties zijn waar dit wel voorkomt? Is er trouwens door iemand geweten of er echt Leucistische T. cristatus in omloop is of er kruisingen zijn gebeurd met flavistische carnifex om de genen van cristatus te manipuleren ofzo??

Steven DC


joost.v.wijk

(jonge) dieren met gele rugstreep zijn toch altijd carnifex? De andere Kamsalamandersoorten (Triturus) missen dit.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Alex Kenter

Die dieren komen mij wel heeeeeeel bekent voor.. ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D
Van wie zouden ze afkomstig zijn???

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb in het verleden ook eens een "witte" T.Cristatus aangeboden gekregen door een Duitser..@Steven is het toevallig een Duitser??
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Steven DC

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op november 01, 2011, 08:29:55 PM
Ik heb in het verleden ook eens een "witte" T.Cristatus aangeboden gekregen door een Duitser..@Steven is het toevallig een Duitser??

@Joost: Ik was/ben ook van gedacht
@Alex: Bedankt voor de bevestiging Alex! :)
@André: Ja het is inderdaad een duitser ;)