foto's van mijn glas terraria

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bouffonne

Hoi,

Hier even wat kiekjes van mij volglas terrarium wat ik onlangs voor een prikkie heb kunnen overnemen.
de bak is 100x50x50 met 2 roosters (waarvan ik de bovenste wel moet vernieuwen i.v.m de boorgaten van de warmte lampen die ik eruit heb gehaald)
De onderste glas hoogte is 16cm (waar de ruitjes beginnen)
Glasdikte is 8mm.
Ik had hem eerst even buiten getest of deze bak wel waterdicht was, vandaar het even heeft geduurd voordat ik wat kiekjes ervan heb gemaakt.
En.... deze bak is/was dan toch te zwaar om alleen naar binnen te vervoeren, moest dus ook even op hulp wachten.
Onder de bak is een uitham, dan wel mooi afgewerkt, maar welke functie dat eigenlijk heeft weet ik niet?
De achter en de 2 zijwanden worden totaal weggewerkt.
Wil er ook zoveel mogelijk diepte in maken zodat hij nog dieper gaat lijken als in werkelijkheid is.
Maar eerst beginnen te knutselen met piepschuim en dan zien we verder ;D

Bjorn

Citaat van: bouffonne op oktober 30, 2011, 01:45:09 PM
Onder de bak is een uitham, dan wel mooi afgewerkt, maar welke functie dat eigenlijk heeft weet ik niet?

Dat is "onzichtbare" ventilatie, zo kijk je niet recht tegen een ventilatierooster aan.

Mooie bak trouwens, ik benieuwd naar foto's als ie is ingericht.

bouffonne

dan weet ik dat ook al weer :D :D
Ben nu ongeveer al 1 klein uur aan het knutselen met de piepschuim.
Heb nu besloten om vanuit een bekisting met dezelfde maat als de bak gaan te werken.
Dat kan ik tenminste in de stal doen.
Als ik dan met het bouwen van de piepschuim en pur tevreden ben kan ik het dan in delen gaan vastkitten in de bak zelf, daar werk ik dan het geheel af met tegellijm wanneer alles goed droog is wordt alles ingepapt met repti-wall......maar zover ben ik nog niet ;D

Niels D

Het zou ook moeten voorkomen dat de ruiten aan de voorzijde beslaan, maar dat werkt niet altijd even goed. Blijkbaar noemen ze dit soort bakken in Amerika "European style tank". Kun je leuke dingen mee doen iig.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Citaat van: Niels D op oktober 30, 2011, 02:36:35 PM
Het zou ook moeten voorkomen dat de ruiten aan de voorzijde beslaan, maar dat werkt niet altijd even goed. Blijkbaar noemen ze dit soort bakken in Amerika "European style tank". Kun je leuke dingen mee doen iig.

Vandaar ook 2 luchtroosters.
Maar ik vind voor 25 euro mag je dan toch niet verder klagen...Toch!!