Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



mijn sallies (salamanders)

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Thibaut Vds

Hoe heb je dan de andere foto's genomen? Vraag het eventueel aan je vader/moeder om een foto te nemen.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

angie

#46
o ja die weten het vast wel. ik heb al een paar fotos genomen.
de camera doet het niet we krijgen alleen maar mapjes te zien en zo.

angie

kunnen een chinese (gekruist met een geen idee) en een japanse vuurbuiksalamander eigenleik samen? dat zou ik graag willen weten want we staan op het punt een chinese te kopen...

joost.v.wijk

Geen verschillende salamanders bij elkaar zetten ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

#49
maar het zijn toch allebei vuurbuikjes maar dan van ander land toch?? is er nog iemand??

joost.v.wijk

Het zijn twee totaal verschillende soorten hoor. De Japanse soort is Cynops pyrrhogaster, de Chinese soort is Hypselotriton orientalis. Was vroeger wel Cynops, maar ze zijn zo verschillend dat de Chinese soorten een andere naam hebben gekregen.
Maar ik geloof niet dat je een Japanse soort hebt. Ik denk eerder dat je een Paramesotriton hebt, of een Pachytriton. Die worden vaak verkocht als Japanse vuurbuiken, terwijl ze het niet zijn. Of je hebt gewoon Chinese vuurbuikjes. Hoe lang zijn ze ongeveer? Probeer toch eens een duidelijke foto te maken van je beestjes, dan hebben we snel duidelijkheid.



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

Citaat van: joost.v.wijk op november 12, 2011, 09:49:09 AM
Het zijn twee totaal verschillende soorten hoor. De Japanse soort is Cynops pyrrhogaster, de Chinese soort is Hypselotriton orientalis. Was vroeger wel Cynops, maar ze zijn zo verschillend dat de Chinese soorten een andere naam hebben gekregen.
Maar ik geloof niet dat je een Japanse soort hebt. Ik denk eerder dat je een Paramesotriton hebt, of een Pachytriton. Die worden vaak verkocht als Japanse vuurbuiken, terwijl ze het niet zijn. Of je hebt gewoon Chinese vuurbuikjes. Hoe lang zijn ze ongeveer? Probeer toch eens een duidelijke foto te maken van je beestjes, dan hebben we snel duidelijkheid.



ja ik ben er ook naar toe gelopen en ze gaan kijken of ze een jp vuurbuikje (dezelfde als die ik nu heb) hebben bij dat bedrijf waar ze ze vandaan hebben.

angie

#52
 :-[ :-[ :-[ :-[ het hout van de bak gleed naar beneden en nu is een salamander verwond... zijn vingertoppen zijn eraf... wat moet ik doen?? hij is aan het bloeden please geef snel antword!!

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

hier een foto van mijn salamander. ;)

joost.v.wijk

Dat is een Chinese vuurbuik, Hypselotriton orientalis.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

nee hij/zij heeft geen lepelachtiche staart er komt er zometeen nog een foto aan

joost.v.wijk

Citaat van: angie op november 13, 2011, 09:53:12 AM
nee hij/zij heeft geen lepelachtiche staart er komt er zometeen nog een foto aan

Dat hebben ze inderdaad niet.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

soms is een webcam handig soms weer niet.
hier komt een foto van een salamander(hoops)