Aquarium maten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheJippes

Hallo iedereen :D

Ik had een vraagje... Ik wil namelijk over een tijdje een of 2 salamanders aanschaffen. ik zat aan de P. Waltl te denken of de T. verrucosus. die ik dan volledig aquatiel ga houden. Ik krijg namelijk een aquarium van 60 breed en 30 diep. Nu de vraag: Is dat niet te klein voor een van deze salamander soorten? Als dat het geval is zal ik doorkijken naar andere kleinere soorten zoals de C. orientalis. Alvast bedankt ;)

Groetjess Jurre

joost.v.wijk

60 cm is wat aan de kleine kant voor een volwassen koppel ribben. Voor een koppel volwas verrucosus zou het net kunnen, eventueel een trio. Wil je meerdere dieren in een bak houden, kun je beter voor een grotere bak gaan, of kiezen voor H. orientalis. In een 60 cm bak kun je makkelijk 5-6 van deze kleine diertjes houden.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

TheJippes

Ja, dat vreesde ik al :-\ Ik wil natuurlijk wel gezonde dieren dus zal ik voor de C. orientalis gaan. Nu is er ook nog iets anders opgelost, ik hoef niet meer te twijfelen. ;) Als de Verrucosus nog maar net kan zal ik dat maar niet doen, lijkt me niet gezond ;) Maar bedankt voor de hulp Joost! :D

p.s.: Ooit komen die verrucoses in huis! ;)

joost.v.wijk

Een grotere bak (erbij) is zo gedaan hoor. Dit hebben vele salamanderliefhebbers al ondervonden  ;D ;D ;D

en dan komt er nog een bak...en nog een...en nog een...etc


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 25, 2011, 08:48:29 PM
Een grotere bak (erbij) is zo gedaan hoor. Dit hebben vele salamanderliefhebbers al ondervonden  ;D ;D ;D

en dan komt er nog een bak...en nog een...en nog een...etc

Tenzij je 14 bent en je moeder daar over begint dat er teveel bakken staan  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Wacht maar totdat je een plekkie voor jezelf hebt, dan haal je het vanzelf weer in.  ;D
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StijnH

Ik was 13 toen ik serieus begon, en elk jaar werden de grenzen door mijn ouders verlegt, enja wie houd je dan nog tegen  ;D
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

TheJippes

Citaat van: Niels D op oktober 26, 2011, 08:26:36 AM
Wacht maar totdat je een plekkie voor jezelf hebt, dan haal je het vanzelf weer in.  ;D

Zeker, heb al een verlanglijstje van dieren die later mijn huis in moeten. ;D

Thibaut Vds

Citaat van: StijnH op oktober 26, 2011, 11:41:16 AM
Ik was 13 toen ik serieus begon, en elk jaar werden de grenzen door mijn ouders verlegt, enja wie houd je dan nog tegen  ;D

Bij mij was het vooral afgelopen jaren vanalles houden niet echt specifiek, maar ga nu wel enkel nog salamanders en bidsprinkhanen uitbreiden (al de rest blijft ook)
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Maxim M.

Terrariums en ander materiaal komt hier ook snel bij.
Eens je je eigen plekje hebt, houden je ouders je niet meer tegen dat is waar.
Mijn vriendin is wat anders :p dus zijn we maar aan het zoeken naar een groot huis.

naeff002

Bij mij komt er ook telkens meer bij. Ik kan het vaak gewoon niet laten, ik word wel steeds strenger bij de soort keuzes.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Thibaut Vds

Gisteren een ferme preek gekregen toen ik begon over een stelling van de Gamma...
Voordeel aan de stelling zou wel zijn dat er 1 bak extra kan waardoor ik met m'n Ambystoma's te gaan kweken door voor elk een maatje te zoeken.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

sannie

goed tegen argument is ook dat het aardig opruimt! :P scheelt losse bakken door het huis XD

Thibaut Vds

Kheb alle argumenten al gebruikt  :( maar interessante argumenten zijn welkom  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

dimitri J

Gewoon tevreden zijn met wat je hebt voor het moment? Is een hele goeie kwaliteit die je later in je leven nog van pas gaat komen ;)

Wat ik wil zeggen, om 14 jaar te zijn, heb je al een boel mooie dieren, en je gaat altijd dieren tegen komen die je ook mooi vind, maar dat hebben we allemaal wel denk ik.

Veel plezier met je hobby!