NK Neurergus kaiseri veiling

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Laten we voorlopig afspreken dat ik dit gewoon zelf betaal, mocht ik de veiling winnen (onwaarschijnlijk). Ik heb ook contact met een Tsjech die gezonde nk juveniele dieren voor 60 euro verkoopt, 10 euro per cm...

Mocht het allemaal lukken, heb ik al een plaats in de kelder vrijgemaakt, waar de dieren goed koel kunnen staan, maar waar ook nog voldoende ventilatie is d.m.v. een klein raampje naar buiten.

Qwertu

Ik vraag me af of het echt te vergelijken is met marmers houden en kweken. Zo ja, dan wil ik me er wel aan wagen, maar ik zie liever dat iemand met meer ervaring ze krijgt. Of iemand die misschien ervaring heeft met de andere Neurergus soorten? Is er ergens goede informatie over het (houden en ) kweken van de kaiseri?
Wie is die Tsjech Coen?

Coen Deurloo

De Tsjech heet Petr Curik. Ik denk dat de vergelijking met T. marmoratus meer gaat over de moeilijkheidsgraad, dan dat je ze exact hetzelfde moet houden.

rob

Ah Coen.. er komt toch iemand aan het eind van de maand, 2 minuten voor sluitingstijd die 25 ct bovenop jouw bod doet, lullig, maar zo zal het waarschijnlijk gaan..

Coen Deurloo

Die kans is heel groot...misschien kan ik Alan Cann mailen? Aan de andere kant is dat ook weer niet eerlijk, het is immers een veiling. Ik moet gewoon even bedenken tot welk bedrag ik kan en wil gaan, het moet wel leuk blijven...

Qwertu

Citaat van: Coen Deurloo op september 17, 2007, 09:55:03 AM
De Tsjech heet Petr Curik. Ik denk dat de vergelijking met T. marmoratus meer gaat over de moeilijkheidsgraad, dan dat je ze exact hetzelfde moet houden.

Ik had het ook over de moeilijkheidsgraad  ;)

Qwertu

Citaat van: Coen Deurloo op september 17, 2007, 10:08:39 AM
Die kans is heel groot...misschien kan ik Alan Cann mailen? Aan de andere kant is dat ook weer niet eerlijk, het is immers een veiling. Ik moet gewoon even bedenken tot welk bedrag ik kan en wil gaan, het moet wel leuk blijven...

Je kunt hem vragen hoe hij daarover denkt.... Ik neem aan dat hij serieuze bieders wil en niet zo flauw dat ze net maar een paar cent erboven bieden voor het einde.

rob

Ik zou hier even verduidelijking over vragen.. Het zou inderdaad van de pot gerukt zijn als je weken het enige bod hebt en op het laatste moment met een paar cent overruled wordt...

Het is natuurlijk part of the game, maar toch...

Vraag Alan even hoe hij hier zelf over denkt?

(als hij het prima vindt dat er net een kwartje boven op jouw bedrag wordt geboden moet je me dat even doorgeven, dan ben ik diegene  8) :D ;D : :) )

Coen Deurloo

Ik heb hem een mail gestuurd, ik ben benieuwd...

Qwertu

Citaat van: Rob Keulers op september 17, 2007, 12:45:52 PM

(als hij het prima vindt dat er net een kwartje boven op jouw bedrag wordt geboden moet je me dat even doorgeven, dan ben ik diegene  8) :D ;D : :) )

:o   :D

Ik moet eerlijk zeggen, ik aas wel een beetje op die dieren, maar ik wil meer goede uitgebreide informatie over ze, anders haak ik waarschijnlijk af...... toch hou ik het in de gaten  ;). Ik zal in ieder geval niet een paar cent overbieden ALS ik ga bieden. Dat vind ik ronduit flauw.

Wouter

Zoals Serge ook zegt is de "trigger" om N. kaiseri te kweken nog steeds niet echt bekend... Tijdens de komende bijeenkomst van AG-Urodela in Gersfeld is er een lezing van twee kerels die naar Luristan, Iran, gegaan zijn, misschien hebben ze meer gedetaileerde info kunnen verzamelen over de ecologie van de salamanders.

Ik verwacht eigenlijk niet dat nk N. kaiseri echt "moeilijk" is, de moeilijkheidsfactor ontstaat door het relatieve gebrek aan ervaring in het terrarium en ecologische notities waar we iets uit af kunnen leiden. Er is meer info over het kweken van bv. N. strauchii en N. crocatus, maar ik heb geen idee in hoeverre dat vergelijkbaar is met N. kaiseri aangezien de eerste twee beeksoorten zijn, en de laatste meer een "stilwatersoort". Nog steeds redelijk pionierswerk dus, en dan is wat ervaring met verschillende soorten salamanders niet verkeerd.