Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Meer N.viridescens in handel

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Het valt mij op, dat ik de laatste tijd wat vaker N.viridescens op beurzen en in dierenzaken tegenkom. Afgelopen zondag was er een Reptilica in Spijkenisse waar 2 stands ze aanboden (in een erbarmelijke toestand uiteraard). Ik weet niet of ik mag zeggen welke stands dit betreffen, maar het viel me behoorlijk tegen. Van één handelaar was ik ervan overtuigd, dat hij al zijn dieren na de beurs in de kliko kon smijten. Is het toeval, of wordt N. viridescens de nieuwe H. orientalis?



Patrick dk

Die ene aanbieder , was degene waar jij je kikker van had gekocht in Den Bosch ?!
C orientalis

Monique

Jee wat erg worden die gasten niet geweerd van een beurs?
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Citaat van: Patrick dk op oktober 18, 2011, 12:21:26 PM
Die ene aanbieder , was degene waar jij je kikker van had gekocht in Den Bosch ?!

Inderdaad. Zonde van die beesten. Heb je ze ook gezien?

robkeulers

je kunt gerust de handelaren noemen, zo lang er niet actief reclame wordt gemaakt voor wildvangbeesten.

dus geen posts: "Er is weer import bij pietje of klaasje van die en die soorten", verder is het ok.

Patrick dk

Nee , ik zat zondag in Blijdorp , maar had op internet gelezen dat ze er zouden staan. Dat ze ' slechte ' dieren hebben is niet incidenteel . 1 week voor de landdag was er ook een reptielenbeurs in de Oliemeulen waar ik ben geweest. En heb toen bij hun 4 C orientalis met een ernstige vorm van anorexia meegenomen. Het was niet mn bedoeling maar kon ze niet laten staan , en nu 2 mnd later zijn er inderdaad maar 2 overgebleven (wel weer lekker dik  ;))
C orientalis

Kenny

Citaat van: Niels D op oktober 18, 2011, 11:52:39 AM
Is het toeval, of wordt N. viridescens de nieuwe H. orientalis?

Dat zijn ze al jaren, niet in die mate als H.orientalis maar het is natuurlijk een van de ruimst verspreide salamanders in the U.S. en daardoor dus ook meest geïmporteerde.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Bij BC Reptiles zaten ze in een kleine bak met enkel water. Deze zagen er nog redelijk uit, maar ik denk dat als je er daar 10 zou kopen je blij moet zijn als je er 5 over zou houden. Deze verkochten ook H. orientalis in een zelfde setup, waar er al één op zijn rug dreef.

Green Nature had ze in een dun laagje water in een terrarium zitten. Helaas bevond zich hieronder de lamp met fitting van de bak eronder, waardoor het ongetwijfeld erg warm werd in de toch al benauwde omgevingstemperatuur. Hier blijft niets van over als je het mij vraagt.

Leuk al die import, maar zo blijven er maar weinig in leven. Als je sterke dieren hebt, dan zijn het makkelijke beesten om te houden. De uitdaging is dus sterke dieren over te houden. Zonde.

joost.v.wijk

En BC reptiles is ook nog eens van iemand van de salamandervereniging. Die zou beter moeten weten..... >:( >:( >:( >:(


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Ze zagen er ook goed uit, maar die bakjes met enkel water waren gewoon niet handig. Ze zaten met teveel bij elkaar en moesten continue zwemmen. De temperatuur was uiteraard ook aan de warme kant, maar daar kun je als standhouder weinig aan doen uiteraard.

Ik ben over het algemeen erg te spreken over BC Reptiles. Dit is eigenlijk het eerste wat ik op ze aan te merken heb. We hebben er NK C.cranwelli gekocht en dat is een prachtig beesie. Ik neem aan dat de salamanders beter gehuisvest zijn in de zaak zelf. Maar de beursomstandigheden kunnen naar mijn mening een stuk beter.

Rayliberty

Is het nu dommigheid of onwetendheid van de handelaar? Het is toch ook in zijn belang om de dieren in goede conditie te houden voor de verkoop, dieren die sterven leveren niets op. Een goede setup misschien wat koelelementen, het hoeft niet zo moeilijk te zijn

Erg sonde voor deze mooie dieren >:(
Raymond van der Lans

Triturus marmoratus Palencia, Spanje
Triturus pygmaeus Tocha Lissabon, Portugal
Triturus carnifex wildkleur, flavist
Triturus karelinii katech, Azerbeidjan
Triturus Macedonicus, Smolikas, Griekenland
Triturus dobrogicus macrosoma, Orth an der Donau
Triturus dobrogicus dobrogicus, Wienerwald
Lissotriton maltzani, Sierra de Monchique, Portugal
Lissotriton boscai, Melo, Portugal
Lissotriton italicus, Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Lissotriton montandoni
Ommatotriton ophryticus ophryticus
Salamandra i. infraimmaculata, Batar, Libanon
Salamandra atra atra, Berner Oberland, Zwitzerland
Salamandra algira splendens
Salamandra algira tingitana, Beni Arous, Marokko
Neurergus kaiseri
Neurergus strauchii strauchii, Bitlis, Turkije
Neurergus crocatus, Aqrah, Irak
Neurergus derjugini, Siyah Goz, Irak
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa