Inheemse soorten op marktplaats

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ANDRÉ-ARTHUR

ik zou niet weten of het hun eigen foto's zijn ..maar de advertentietitel  diverse triturus dobrogicus kamsalamanders is ook onduidelijk..hebben ze T.dobrogicus en kamsalamanders(T.cristatus)??!
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Steven DC

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op januari 12, 2012, 07:18:26 PM
ik zou niet weten of het hun eigen foto's zijn ..maar de advertentietitel  diverse triturus dobrogicus kamsalamanders is ook onduidelijk..hebben ze T.dobrogicus en kamsalamanders(T.cristatus)??!

Enige manier is gaan kijken lijkt me..

Steven DC

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op januari 12, 2012, 07:18:26 PM
ik zou niet weten of het hun eigen foto's zijn .

Ben even gaan zoeken op het net en de foto's zijn inderdaad van T. cristatus. Ze zijn gestolen van http://www.digitalnature.org/database.html

Niels D

Mogelijk dat ze simpelweg google-plaatjes hebben gebruikt en dat ze per ongeluk foto's van cristatus hebben geplaatst. Voor een leek lijken ze allemaal op elkaar die kamsalamanders.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

T.dobrogicus is nou eenmaal een kamsalamander...net als een carnifex, cristatus, karelinii,... dat de foto's gejat zijn (naast het feit dat ze verkeerd zijn) heb ik meer moeite mee.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

MartinS

#65
Citaat van: Niels D op januari 12, 2012, 03:22:34 PM
Misschien iets voor de dierenpolitie?! Oh wacht, even aan Kimmy vragen.  ;D

Go Kimmy go, pak die boeven.  8)

Citaat van: Kenny op januari 12, 2012, 10:19:08 PM
T.dobrogicus is nou eenmaal een kamsalamander...net als een carnifex, cristatus, karelinii,... dat de foto's gejat zijn (naast het feit dat ze verkeerd zijn) heb ik meer moeite mee.

Inderdaad, niet eens de moeite nemen zelf een foto te maken. Dan nog zo dom zijn als dierenwinkel om een verkeerde foto te kiezen ook. Lekker professioneel, zegt mij genoeg over deze winkel.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Sergé Bogaerts

Het is een gejatte foto, ik herken de fotograaf. En op de foto staat een cristatus. De verkoper zal gedacht hebben dit lijkt er wel op en ziet er spectaculair uit. Wel enrom slecht voor onze hobby. Als dit soort dieren op marktplaats verkocht worden mogen we hopen dat ze niet in vijvers worden uitgezet, of erger...in het wild, want dan worden wij er wel op aangekeken.

MartinS

Citaat van: Sergé Bogaerts op januari 13, 2012, 09:54:11 AM
Het is een gejatte foto, ik herken de fotograaf. En op de foto staat een cristatus. De verkoper zal gedacht hebben dit lijkt er wel op en ziet er spectaculair uit. Wel enrom slecht voor onze hobby. Als dit soort dieren op marktplaats verkocht worden mogen we hopen dat ze niet in vijvers worden uitgezet, of erger...in het wild, want dan worden wij er wel op aangekeken.


Klopt helemaal. Een tijdje terug stond er op Marktplaats ook een advertentie met Dobrogicus met daarbij de opmerking in de trant van "leuke salamanders voor in vijver". Ik heb toen Marktplaats zonder resultaat getipt.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Jeroen.S


MartinS

Citaat van: Jeroen Spobeck op januari 13, 2012, 11:47:38 AM
Citaat van: Niels D op januari 13, 2012, 10:21:17 AM
Citaat van: MartinS op januari 13, 2012, 08:02:56 AM
Go Kimmy go, pak die boeven.  8)

Haha, wordt al aan gewerkt, maar door een andere Regio.

Goed bezig!

Dat kunnen we pas beoordelen aan de hand van het resultaat he  ;) ;D
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Bjorn

Een oud topic, maar kwam zojuist een advertentie tegen van iemand die Lissotriton Vulgaris aanbied voor in de vijver:

http://link.marktplaats.nl/561738153

Ik heb de adverteerder het volgende bericht gestuurd omdat in de advertentie wordt vermeld dat ze wel toegestaan zijn en dat ze niet op de lijst met verboden dieren staan:

=====
De salamandersoorten die allemaal van nature in Nederland voorkomen zijn allemaal verboden te vangen en/te verkopen (zie flora- en faunawet).
De soort op de foto is een mannetje van de kleine watersalamander (Lissotriton Vulgaris)

Het aanbieden van deze salamanders is dus niet toegestaan.
Ook al betrof het een soort die wel was toegestaan, dan mogen ze nog niet in de vijver gehouden worden i.v.m. faunavervalsing. Dan dient de vijver en een gedeelte land er omheen geheel ontsnappingsvrij gemaakt te worden.

Met vriendelijke groet,
=====

StijnH

Daar had ik ook al op gereageerd. Kreeg het volgende antwoord:

Aangezien de salamanders die wij hebben niet op de rode lijst staan mogen we ze uitzetten waar we willen. Ze zijn gewoon eigen kweek van salamander op salamander die al jaren in onze tuin vertoefen dus een beetje uitdunnen kan geen kwaad. Is hier ook al iemand geweest met genoeg kennis en die zei dat dat totaal geen probleem was om ze elders uit te zetten. Dus ik begrijp niet waar jullie je druk om maken, het is mijn tuin en mijn vijver met alle toebehoren er in , dus we beslissen zelf wel wat we dr mee doen. Een ander verhaal is het als we de vijver dicht gooien. Maar goed. Ik ben onderhand die flauwekul mailtjes zat en reageer dr ook niet meer op. Houden jullie ze dan maar in glazen bakjes en aquaria, dat is vele malen beroerder dan wat ze hier zitten.

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

kevin v dijk

Ik had ook al een bericht gestuurd maar geen reactie.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Bjorn

Citaat van: StijnH op mei 23, 2012, 01:54:22 PM
Daar had ik ook al op gereageerd. Kreeg het volgende antwoord:

Aangezien de salamanders die wij hebben niet op de rode lijst staan mogen we ze uitzetten waar we willen. Ze zijn gewoon eigen kweek van salamander op salamander die al jaren in onze tuin vertoefen dus een beetje uitdunnen kan geen kwaad. Is hier ook al iemand geweest met genoeg kennis en die zei dat dat totaal geen probleem was om ze elders uit te zetten. Dus ik begrijp niet waar jullie je druk om maken, het is mijn tuin en mijn vijver met alle toebehoren er in , dus we beslissen zelf wel wat we dr mee doen. Een ander verhaal is het als we de vijver dicht gooien. Maar goed. Ik ben onderhand die flauwekul mailtjes zat en reageer dr ook niet meer op. Houden jullie ze dan maar in glazen bakjes en aquaria, dat is vele malen beroerder dan wat ze hier zitten.



Ik had een soortgelijke reactie gehad, ik heb naast het mailtje nog op de knop "in strijd met de regels" gedrukt naast de advertentie op marktplaats... Misschien dat het meer nut heeft dat meer mensen dit doen?

Sergé Bogaerts

Het is een formele overtreding van de Flora- en faunawet, met al snel een boete van 350 euro (per beest als je pech hebt). Helaas is illegale handel op marktplaats de gewoonste zaak van de wereld, volg Vara's Vroege Vogels en dan schrik je wel een beetje... En dat brengt onze hobby niet in een beter daglicht.