Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Garnalen en salamanders

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thibaut Vds

vandaag eens naar de winkel geweets en geen garnalen mee genomen 3.50 euro 't stuk  :o vind ik iets te veel als mogelijk voer  ;D
Heb op kapaza iemand gevonden die rode posthoornslakken verkoopt aan 10 cent per, daar ga ik er een     5-10 van in de bak steken, zouden deze ook bij axo's van 20-25 cm kunnen, of kunnen ze ze niet doorslikken.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Thibaut Vds op november 04, 2011, 02:41:26 PM
vandaag eens naar de winkel geweets en geen garnalen mee genomen 3.50 euro 't stuk  :o vind ik iets te veel als mogelijk voer  ;D
Heb op kapaza iemand gevonden die rode posthoornslakken verkoopt aan 10 cent per, daar ga ik er een     5-10 van in de bak steken, zouden deze ook bij axo's van 20-25 cm kunnen, of kunnen ze ze niet doorslikken.

Je axo's zullen ze vast lekker vinden, maar de kans op verstopping is ook aanwezig.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Mhh, beter voorkomen dan genezen dan. Niet dat het zo'n vuile eters zijn, met de zuigkracht van hun mond is het potje meestal meteen leeg  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Thibaut Vds

Vandaag bij iemand om slakken geweest, hij ging bericht sturen als hij thuis was tussen 16-17 uur --> men pa wou al vertrekken dus om 16 uur we staan daar. 17u komen ze pas toe en omdat ze ook vissen aanboden voor niet veel geld hebben we er ook mee. uiteindelijk 1u 30min gewacht voor 40 slakken (25 betaald  ;D) 10 guppen en 10 platy's...
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Michael Clerc

Welke garnalen kan ik het béste nemen bij vuurbuiksalamanders worden 8 dieren heb de nu 3 , in een bak van 80x45x35 dus gaat best wat vuil worden,  en waar kan ik ze kopen en hoeveel moet ik er hebben en wat zij goed schuil plaatsen voor zo beestje. Dat ik niet alleen mijn salamanders zit te voeren merkt garnalen?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Thibaut Vds

Caridina Multidentata oftwel japonica garnaal moet wel lukken en vuurgarnalen ook.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Cherry garnalen heb ik in bijna al mijn bakken zitten en ze planten zich hier ook in voort.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

lau44

Citaat van: Niels D op december 31, 2013, 01:35:07 AM
Cherry garnalen heb ik in bijna al mijn bakken zitten en ze planten zich hier ook in voort.
Dan zal je wel veel verstopplekken hebben  ;D Ik heb ze ook sinds gisteren, vind het hele toffe beestjes om te zien  :D

Niels D

Ze zijn voor de meeste salamanders toch net te snel. Er zal echt weleens een dier ten prooi vallen, maar over het algemeen blijven ze zich handhaven. Bij axolotls, waltls en dobrogicus maken ze het echter niet lang. Dan maar wat meer slakken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl