Tilburgse terrarium dagen 27/28 augustus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale


bouffonne

Ik zou er heel graag heen willen gaan, maar van wegen het werk gaat dat helaas niet.
Het weekend erop is ja de landdag waar ik wel naar toe kom.
En bij ons werk kun je het echt schudden om 2 weekendne achter elkaar vrij te krijgen.

Niels als jullie wel er heen gaan, zou je voor kunnen kijken voor catappa (amandelboomblad)
Is hier bij mij niet te krijgen en meestal hebben ze dan wel een beursaanbieding.
Alvast bedankt

groetjes

Silvia

alphamale

Uiteraard ga ik er voor kijken indien ik het aantref. Ik weet niet of dat ik ga. Ik heb vrijdag t/m zondag nachtdiensten en tussen vrijdag en zaterdag kan ik niet veel slapen daar ik met de band op een festival moet optreden. Als ik totaal uitgeblust ben zal ik waarschijnlijk zondag in mijn nest blijven liggen.  :-X

bouffonne

Citaat van: Niels D op augustus 20, 2011, 03:20:32 PM
Uiteraard ga ik er voor kijken indien ik het aantref. Ik weet niet of dat ik ga. Ik heb vrijdag t/m zondag nachtdiensten en tussen vrijdag en zaterdag kan ik niet veel slapen daar ik met de band op een festival moet optreden. Als ik totaal uitgeblust ben zal ik waarschijnlijk zondag in mijn nest blijven liggen.  :-X

Is anders niet erg hoor ;D ;D
Ik had zelf in juni op de Limbeurs een partij gekocht, maar toen ik thuis kwam zat het niet meer in de tas.??



joost.v.wijk

Citaat van: bouffonne op augustus 20, 2011, 04:19:19 PM
Ik had zelf in juni op de Limbeurs een partij gekocht, maar toen ik thuis kwam zat het niet meer in de tas.??

Was daar toevallig ook zo'n paranormaal-beurs? ......~~~Poef!


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Citaat van: joost.v.wijk op augustus 21, 2011, 08:18:32 AM
Citaat van: bouffonne op augustus 20, 2011, 04:19:19 PM
Ik had zelf in juni op de Limbeurs een partij gekocht, maar toen ik thuis kwam zat het niet meer in de tas.??

Was daar toevallig ook zo'n paranormaal-beurs? ......~~~Poef!

hahaha...
Nu ik had meerdere dingen op die beurs gekocht (geen dieren)
Maar omdat dat Catappa blad zo breekbaar was, heb ik dat telkens boven op de tas gelegd om de bladeren zo heel mogelijk te houden.
Maar op de een of andere manier waren ze toen ik thuis kwam er niet meer bij.
Of verloren of.......??????

joost.v.wijk

Je kan Catappablad ook verkrijgen in poedervorm. Het was dus niet erg geweest als ze zouden breken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Citaat van: joost.v.wijk op augustus 21, 2011, 09:19:04 AM
Je kan Catappablad ook verkrijgen in poedervorm. Het was dus niet erg geweest als ze zouden breken.

dat weet ik, maar ik vind catappa blad ook heel mooi als decoratie in het aquarium.

MartinS

Citaat van: bouffonne op augustus 21, 2011, 09:29:21 AM
Citaat van: joost.v.wijk op augustus 21, 2011, 09:19:04 AM
Je kan Catappablad ook verkrijgen in poedervorm. Het was dus niet erg geweest als ze zouden breken.

dat weet ik, maar ik vind catappa blad ook heel mooi als decoratie in het aquarium.


En niet alleen als decoratie, ze bieden ook een mooie gelegenheid als schuilplaats.


F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Patrick dk

Hey Niels , vergat het vanmiddag aan je te vragen , maar ben je er zelf al eens geweest ? En is er iets van salamanders ? ???
C orientalis

alphamale

Nee, ik ben er nog nooit geweest, maar hij schijnt wel groot te zijn. Ik weet dat er een hoop kikkers zullen zijn, dus voor mij is het sowieso interessant. Lekker beestjes kijken!

Derk

Gezellig was het zeker (ben op zondag geweest) maar meer dan een handvol Pleurodeles heb ik niet kunnen spotten. Veel (echt veel :P ) slangen en verder een beetje van alle andere hoofdgroepen.
Wel superverse watervlooien en volwassen ovenvisjes gevonden en dus meegebracht.
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

DannyS

Ik zou ook gaan, maar besloten om het voorbij te laten gaan. Ik was naar niets in het bijzonder op zoek, dus zou het me flink wat geld kosten om er te komen (trein+entree)..

alphamale

Ik ben heel even geweest op zondag aan het eind van de middag. Heb een flinke zak varenwortelgranulaat van Green Nature gekregen, omdat ze ons bij de vorige beurs een cornuta hadden verkocht die op leven na dood was. Daar ik mezelf toen voor mij kop kon slaan vanwege het feit dat ik het dier niet beter had bekeken, ben ik erg content met deze afloop. Ik dacht serieus met een wat jonger dier te maken te hebben. Hij was echter gewoon erg vermagerd....

Verder was er idd niet veel wat salamanders betreft. Ik had op meer kikkers gehoopt. Ik heb zodoende meer tijd gespendeerd in de Oliemeulen zelf. Ik ben geen Catappablad meer tegengekomen. De stand die ze had was al vertrokken werd mij verteld. Sorry Silvia!