Stellingen van de Gamma

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Citaat van: dimitri J op oktober 09, 2011, 11:41:24 AM
Dat heb ik dus ook, Niels. Als het allemaal wat rommelig oogt, heb'k soms zo een moment dat ik het gewoon niet meer zie zitten. Als ik alles dan netjes georganiseerd wegzet, is't weer een stuk beter (en oogt het ook rustiger)

Daar kan ik me geheel bij instemmen. Ik heb soms ook moeite om het netjes te houden. Druk met het werk en dan ook nog al de dieren voorzien van schone bakken en voedsel. Gelukkig heb ik nu de ergste rotzooi uitgekamt en alleen het nodige op zijn plaats.

MartinS

Dat ziet er zeer netjes uit Jeroen, nu alle planken nog vol met bakken  ;D
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

A34

Citaat van: MartinS op oktober 09, 2011, 05:31:27 PM
Dat ziet er zeer netjes uit Jeroen, nu alle planken nog vol met bakken  ;D


Dat gaat helemaal goed komen. ;D Ik heb zojuist nog wat verlichtingskabels weg gewerkt langs de randen met wat tayrips. De 2 linkerstellingen waar de 80ers komen ga ik helemaal voorzien van ledstrips. Ik heb gister een test strip langs de bovenplank geplakt niet te zien door de ijzeren plankhouder. Ziet er goed uit!!

Monique

Even mijn ervaring tot nu toe, heb alleen een schildpadbak erop tot nu toe en een paramesotritonbak van 60 cm.
(er was een probleem in de fabriek waar ik mijn bakken laat maken, heel fijn zo'n lange wachttijd NOT)
De schildpadbak moet elke week ververst worden en elke niet opgeveegde druppel water zorgt voor uitzetting van de spaanplaat! Wel oppervlakkig maar toch. Dus ik ga toch schilderen, dan piepschuimen platen erop en dan moet het maar.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Niels D

Ik heb nu 4 stellingen staan, maar ze zijn niet allemaal hetzelfde. De goedkooptste (in de solde) kwam van Leen Bakker, maar deze hebben een waterafstotende laag.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

DannyS

Ik zag gisteren in geloof ik het krantje van de Gamma zo'n rek in de aanbieding voor €29. Deze had ook nog een extra dwarsbalk onder elke plank zitten. Het risico op doorbuigen is dan wel sterk verminderd. Misschien ga ik zo iets ook wel inbouwen in mijn rekken.

Monique

Aha, ik ga eens kijken! Ben nu trouwens de planken aan het beitsen, in de garage. Nou dat mag wel even uitgassen, wat een lucht zeg....
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu