Lyciasalamandra luschani basoglui

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Nee.. En zoeken naar nakweek is zoeken naar een speld in een hooiberg. De wilde populatie is ook vrij klein. Wildvang is dan dus geen goede zaak. Ik heb er daarom ook legale papieren voor. De fotos heb ik gemaakt met een nikon coolpix p100 camera.

kevin v dijk

#16
Succes met ze.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

StijnH

Dit is wel iets bijzonders, gaaf! Zijn er meer mensen binnen de vereniging die ze houden?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

Vroeger "meer", nu amper.
In het voorjaar werd er weer een zooi wildvang aangeboden door een oostblokker  ::) zonde.

Wees er zuinig op, heel gave diertjes.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Sergé Bogaerts

Deze dieren zijn zwaar beschermd....de Oostblokker die ze verkocht heeft ze zonder meer illegaal uit Turkije gehaald. Vorig jaar is nog een turk opgepakt die ze aanbood via internet.

Ook deze "nakweek" (want het is pas nakweek als de dieren in gevangenschap zich hebben voortgeplant) zal zeer waarschijnlijk uit een illegale partij komen.

Jeroen: ik hoop dat je er de nodige papieren bij hebt gekregen. In Nederland mag je deze allleen maar houden als het aantoonbaar nakweek is en de ouderdieren ook. Ze staan namelijk op de Habitatrichtlijn, net zoals vele andere Europese soorten en dan is wildvang verboden, tenzij er een vergunngin bij zit. Turkije is dan wel geen Europa, maar op een paar Griekse eilanden komen ze ook voor, en onder de naam Mertensiella luschani is deze soort beschermd, ook al zijn er nadien opsplitsingen geweest en andere namen voor gekomen.


A34

#20
Papieren zijn compleet. De eerste wildvang dieren zijn van een universiteit geweest. Hier de nakweek van zijn de ouderdieren. Ik koop niks zonder papieren. Zelfs dieren die niks nodig hebben heb ik liever op papier.

Sergé Bogaerts

Heel goed Jeroen! Dan weet ik ook van welke universiteit ze afkomen :). 

DaanenLuukEgberts

Na hoeveel jaar kan je van deze soort nakweek verwachten Jeroen.