Notophthalmus viridescens eieren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie

ik hoop dat het wat wordt niels! succes iig en mooie dieren btw!!

alphamale

#106
De volwassen dieren laten elkaar nog steeds niet met rust. Het lijkt wel een parenclub (niet dat ik daar ooit geweest ben  :P). Helaas nog steeds geen eieren.

Het orgie:


Kimmy heeft alle juvenielen kleine pieren gegeven, terwijl de springstaartenkweek nu pas op gang komt... Er is nog wel een groot verschil tussen degene in het water en die op het land, maar ik denk dat dit, nu ze allen pieren krijgen, snel zal verdwijnen.



Niels D

Er is helaas een volwassen noto vrouw overleden. Dit was één van de eerste 2 noto's die we hadden. Baal verschrikkelijk, daar ik totaal geen indicatie heb waaraan ze gestorven is. De rest maakt het ogenschijnlijk gewoon goed.

Ik dacht aan uitputting door amplexus, maar dit had ik al enige dagen niet meer in de bak gezien. Ook is het nu toch af en toe onder de 16 graden 's nachts, maar ik neem aan dat ze die temperaturen makkelijk aan moeten kunnen, daar ze in het wild in water zijn gezien, terwijl dit gedeeltelijk was bedekt met ijs. De leeftijd kan een optie zijn, want het is wildvang en ze was uitgegroeid toen we haar aanschafte.

*snif*

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

het is altijd vervelend om een dier te verliezen..Ik heb een T.Carnifex (één van mijn oudere dieren) die er een beetje flets uit ziet..Ik hoop het niet maar ik heb zo een voorgevoel :-\
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

dimitri J

da's erg balen, niels, maar je geeft zelf al aan dat ze wildvang is, dus ouderdom zou ik zeker niet uitsluiten. Veel succes met de andere beestjes, maar dat komt vast goed, jouw kennende :)

grtz
dimi

Monique

altijd vervelend een dier verliezen....
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

sannie

@niels: verschrikkelijk naar om een diertje te verliezen,zeker als het 1 van je 1e dieren is...
@derk: succes en ik hoop het beste.

Niels D

Het gaat nog goed met de noto's in landfase. Ik heb ze verplaatst naar een veel kleiner bakje en op keukenpapier gezet. Ze krijgen nu bonenkevers en fruitvliegen. Ze waren wat mager, maar ze beginnen in hun nieuwe setup aan te dikken. De aquatiele noto is echter nog steeds (minimaal) een kwart groter en heeft wel rode stippen.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

ze zien er goed uit. Mooie diertes. De rechter heeft helemaal geen stipjes lijkt wel (behalve dan de zwarte stipjes)
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Je zult het niet geloven, maar ik zie het nu pas! Ik heb nog gecheckt, maar hij heeft geen enkele gekleurde stip op één pietepeuterig stipje na. Ik vraag me af hoe dit komt. Misschien dat iemand op dit forum een antwoord heeft?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Terugkijkend naar oude foto's merkte ik op dat degene zonder stippen de allerkleinste was. Deze heeft de andere "landnoto" ingehaald. Hij is echter nog een centimeter kleiner dan de aquatiele noto, die nu 5 cm lang is. Ik heb nog een foto gemaakt ter vergelijking.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Hadden al je ouderdieren rode stippen? Ik vraag dit maar omdat de ondersoort louisianensis (en piaropicola maar die zijn bij mijn weten niet in de hobby) geen stippen hebben  :).
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Alle volwassen dieren die ik heb gehad hadden allemaal stippen. Daarom vond ik het zo vreemd. Ik had al gedacht aan louisianensis, omdat Jeff me er ook al op gewezen had, ook vanwege het feit dat mijn juvenielen enkel een rode gloed hebben. Ik weet echter van een hoop de vindplaats niet, dus wie weet wat er in die bloedlijnen zit. Maar allen hebben stippen iig.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Vandaag in m'n vaste dierenwinkel 3 Noto's (1.2) meegenomen aan een vriendenprijsje aangezien de rest al dood lag. Ik heb hem aangeraden die dieren niet meer aan te schaffen en dat nam ie dan ook aan. Ik ben benieuwd of ik die 3 erdoor krijg...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

bouffonne