Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



mijn dieren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimitri J

Kben sinds kort wat meer foto's aan't maken en dan kan ik ze evengoed met jullie delen dacht ik zo.

Hierbij dus de eerste foto's :)

Phyllobates lugubris




Dendrobates tinctorius 'Azureus'








Melanophryniscus klappenbachi


Anaxyrus debilis debilis




Oophaga pumilio 'Bastimentos'






Laat maar horen wat jullie er van vinden ;)

Groetjes
Dimitri

Hugo

Schitterende beesten Dimitri!
Die Azureus vind ik schitterend, en ook die Pumilio van je!

Mijn eigen biologie leraar heeft destijds de D.azureus ontdekt tijdens een excursie!
Die vertelde daar mooie verhalen over! :)

Heb je de dieren volwassen en kweekt er al iets?
Gisteren heb ik een mooie hoge hoekbak met een breedte 80cm aan weerszijden, opgehaald.
Een opknapper, maar als die af is zal ik eens een foto plaatsen!
Daar zullen ook gifkikkers in komen! :)


Derk

Mooie foto's van mooie dieren inderdaad :)

Hoe zie je het verschil tussen Melanophryniscus klappenbachi en Melanophryniscus stelzneri trouwens? Ik heb hier 5 als stelzneri gekochte dieren en die lijken als 2 druppels water op jouw klappenbachi foto :)
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Kenny

Goeie vraag...ik denk dat niet simpel is uit te vissen als we geen vindplaatsen kennen. Want uit een beschrijving als deze:

"De kenmerken van de stelzneri zijn eigenlijk dat stelzneri de vlekken niet bovenop de rug hebben, maar meer opzij, ook in een mindere mate. Hier zit ook geen zwart in zoals bij klappenbachi wel kan. Op de buik zitten ook aanzienlijk minder stippen. Klappenbachi is daarbij ook iets groter als de stelzneri. Iets wat misschien ook wel makkelijk is, de gele streep op de bek, deze komt bij klappenbachi vrijwel altijd voor en bij stelzneri niet."

halen we ook niets, dan lijkt het of alle "stelzneri" die in de hobby zitten eigelijk klappenbachi zijn...

Deze was ook "stelzneri" die ik bij Rob op de foto zette:





Mooie dieren Dimitri, maar dat wist ik al van je ;) debilisje ziet er trouwens heel goed uit.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

dimitri J

#4
Ja, kenny, de debilis blijft m'n favoriet hier, echt dankbare diertjes.

Over het verschil, ik kan het niet goed uitleggen, maar een goede vriend van me heeft er heel veel verstand van, en als je geïnteresseerd bent, kun je me via pm z'n contactgegevens vragen ;)

@ Kenny, trouwens, voor zover ik me heb kunnen informeren zijn idd bijna alle stelzneri in de hobby eigenlijk klappenbachi,

Op't moment heb ik zitten:
2.2.0. Dendrobates tinctorius 'Azureus' (komen binnenkort nog 2.1.0. bij)
1.1.0. Dendrobates tinctorius 'Patricia'
1.1.0. Phyllobates lugubris 'Isla cristobal'
1.1.0. Oophaga pumilio 'Bastimentos'
1.0.0. Melanophryniscus klappenbachi (hier zoek ik nog wat dieren voor bij)
1.1.0. Anaxyrus debilis debilis
2.0.3. Ranitomeya ventrimaculata 'Borja Ridge'

En dan komen er aankomende zondag nog bij:
1.2.0. Ameerega bassleri 'geel'
0.0.3. Ranitomeya imitator 'Huallaga'


StijnH

Hele mooie dieren en foto's Dimitri!  :) Heb je ook foto's van je bakken?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

dimitri J

Die komen binnenkort, als het voor jullie goed is, zal'k ik dit topic elke week updaten met wat foto's en binnenkort dus ook foto's van de stelling en de bakken ;)

grtz
dimitri

StijnH

Citaat van: dimitri J op mei 12, 2011, 11:12:23 AM
Die komen binnenkort, als het voor jullie goed is, zal'k ik dit topic elke week updaten met wat foto's en binnenkort dus ook foto's van de stelling en de bakken ;)

grtz
dimitri

Goedgekeurd  ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Derk

Citeer1.0.0. Melanophryniscus klappenbachi (hier zoek ik nog wat dieren voor bij)
Deze (als klappenbachi = wat verkocht wordt als stelzneri) worden op het moment wel links en rechts in de handel aangeboden. Ik heb ze laatst nog in Utrecht gezien.
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

dimitri J

Idd, Derk, ze worden nog wel 's aangeboden, maar kben nu op zoek naar echte nakweek. Op hamm werden blijkbaar jonge dieren aangeboden, dus ga ik daar maar 's naartoe als ik kan.


alphamale

Erg mooie foto's en uiteraard ook mooie dieren. Ik blijf de lugubris altijd een leuk beestje vinden.

dimitri J

blijven idd heel leuke kiks, die lugubris. Zijn heel erg nieuwsgierig en het mannetje fluit zalig mooi :D

Zondag komen er Ameerega bassleri 'geel', die fluiten nog mooier!

dimitri J

Foto's van de nieuwe aanwinsten, zijn niet zo zuiver, laat ze liever nog wat met rust ;)