Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Beesten

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Steven DC

Citaat van: Niels D op september 01, 2011, 05:33:17 PM
Waarom ze van alle plekken in het aquarium iedere keer de spleet tussen het drijfkurk en de glazen wand kiezen is mij een raadsel..


Zou het kunnen dat dit de enige plaats is waar ze de bovenkant van hun hoofd kunnen bedekken, waardoor ze het gevoel krijgen in een spleet verscholen te zitten??

Mooie beestjes trouwens!

alphamale

Er zijn wel schuilplaatsen, maar daar kijken ze niet naar om. Ze zitten het liefst tussen het javamos en daarna langs en op het stuk kurk. Ze zijn echter nooit lang uit het water.

alphamale

We hebben alles in een kamer gezet, op de dieren die warm moeten zitten na.


joost.v.wijk

Je begint steeds meer op een prof te lijken  ;) Ziet er netjes uit.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StijnH

Dat staat er mooi bij  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

DaanenLuukEgberts

Wauw, mooie bakken Niels. Vooral de bovenste 2 op de linker stelling en dat aquaterrarium op de grond.

alphamale

Bedankt, maar ik moet eerlijk toegeven dat het er op de foto beter uitziet dan in de praktijk. De bovenste twee bakken links zien er op de foto idd gloednieuw uit, maar als je er voor staat zie je dat het 2 oudjes zijn, waarvan de (standaard) achterwanden hun beste tijd hebben gehad.

Uiteindelijk wil ik alle bakken een zelfgemaakte achterwand plaatsen, maar in het tempo zoals ik nu werk gaat me dat 100 jaar kosten. Nu probeer ik het er aantrekkelijk uit te laten zien door er mooie natuurlijke stenen en een hoop plantwerk in te smijten. Vooral drijfplanten vind ik een aanwinst.

arthur@@@

wauw mooie dieren zeg. ;) ik wist niet dat die axo zoooo groot kunnen worden. ;D

bouffonne

Mooie bakken Niels ;D ;D ;D
Heb je tegenover de bakken ook nog een stelling staan?

Ik had die van mij ook eerst op zo'n stelling staan, waarbij ik dan wel de spaanplaten vervangen had door watervaste multiplex.
Kon er hooguit maar 3 bakken op kwijt, terwijl ik er 6 heb staan.
Tot mijn schrik kwam ik er een paar weken achter dat bij een van de platen 1 houder eruit was terwijl de bak er nog op stond.
Vertrouwde het zaakje niet meer en heb het regaal afgebroken.
Staan nu wel een beetje verdeeld op verschillende kastjes, vond ik toch wat veiliger.
De grote axo's van Jeroen die ik vandaag krijg komen onder in de woonkamer in de grote 120 bak.
De nakweek van Jeroen komen binnenkort in een 1 meter bak maar die blijft dan boven staan.
Dan komen er weer wat bakken vrij, waarin dan de cynopsjes in kan gaan doen, die zitten nog steeds in een kleine curverbak.
De bombina's komen dan in dat terrarium wat ik as Zaterdag ga ophalen.
Dan komt er nog een aqua-terrarium voor de tijgers.
Van de larve is er al eentje gemetamofeerd, maar deze heb ik nog steeds allemaal apert zitten, i.v.m canibalisme.
Ja en dan is dan nog het grote paludarium in de maak.
dat mag nu voor mij ook langzaam een vorm krijgen zodat ik me eindelijk eens kan uit kuren om een mooie natuurlijke achterwand te maken.
Ik heb al heel wat mooie ideen op internet gespot, en nu maar hopen dat het dan ook gaat lukken ;D ;D ;D

alphamale

Tegenover staan ook twee kasten vol, maar hier staan de landdieren zoals de tijgers en padden. Ik heb nog geen problemen ondervonden met de stellingkasten. Ik heb wel op het onderste deel links het tussenschot niet geplaatst, zodat ik een 60 cm bak over twee kasten kon verdelen. De kasten zelf heb ik met tie rips aan elkaar geknoopt.

Ik gebruik gewoon de multiplex planken die erbij zaten. Deze zijn overigens anders dan die van Gamma/Karwei e.d. Ik heb deze van de Leen Bakker, daar deze in de aanbieding nog goedkoper waren. Ja, ik ben een krent. De planken hiervan zijn al behandeld. Ik zorg echter dat ze niet nat worden.

Bij mij zijn de bakken overigens geen van allen tot meer dan de helft gevuld. Dat scheelt ook een hoop gewicht. Daarbij zeg ik ook tegen alle beesten dat ze rustig moeten zwemmen, zodat het niet gaat klotsen. Anders moeten ze voor straf een dag bij de chagrijnige hoornkikker in de bak.

bouffonne

Ik heb ook eigenlijk de verkeerde kamer gekozen voor alle bakken die koel moeten blijven te plaatsen.
De kamer er naast (mijn slaapkamer) is een stuk groter, daar zou ik makkelijker de bakken kwijt komen.
In mijn achterhoofd ben ik alweer aan het verhuizen met de bakken.
maar ik moet dan toch eerst de beneden verdieping helemaal klaar hebben voordat ik daar aan begin.
Ja de bakken heb ik ook niet helemaal vol.
de aqua terrariums maar 1/3 water en de bakken met de axo's 2/3.
Die kikkers die jij hebt lijken mij het einde.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen welk soort ik later in het groot paludarium ga plaatsen.
De Agalychnis callydrias vind ik mooi en de Hyla leucophyllata, andere soorten hyla's melkkikkker vind ik ook leuk.
Eigenlijk wil ik een paar soorten boom kikkers die bij elkaar kunnen.
Maar zo wie zo alleen nakweek ;D ;D ;D



alphamale

Bedoel je de gastrotheca's? Dat zijn echt fantastische beesten met een mooie roep. Daar hopen we zeker mee te kweken.

Ik ben overigens al enige tijd aan het uitzoeken welke Rhinella soort wij hebben zitten. Hoogstwaarschijnlijk humboldti, als je het mij vraagt, dus ik hou het voorlopig op die soort. Kweken zal waarschijnlijk toch niet lukken. Wel erg leuke beesies.



bouffonne

Ja, die bedoel ik.. ;D ; ;D, echt mooie dieren.

Ik weet ook niet of je meerdere soorten kikkers die in de zelfde biotoop voorkomen bij elkaar kunt zetten, bv 3 soorten; bodem,midden en boven in een terrarium zich thuis voelen.
Op het kikker forum krijg je toch tegenstrijdige antwoorden.
In de aquariumvereniging waar ik bij zit, hebben de meesten pijlgifkikkers in het terrarium en/of gecombineerd met anolissen van hetzelfde gebied, vind ik ook wel mooi, maar ik wilde eens wat anders als de standaard terrarium, maar dan toch zo natuur getrouw mogelijk

alphamale

Gastrotheca's zijn weliswaar boomkikkers, maar ze zitten voornamelijk net boven het grondoppervlak. Ik weet niet of ze te combineren zijn, maar dit zou ik iig niet doen met soorten die op de grond zitten. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik zelf ook niet van het combineren ben, hoewel ik het niet bij voorbaat afkeur.

MartinS

Je hebt het netjes voor elkaar Niels! Toch een genot als je een netjes ingerichte kamer in kunt lopen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana