Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Dagje uit

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Die heeft inderdaad heel weinig vlekken. Ik dacht in een eerste opslag dat het alpestris was. Heel apart.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Ik dacht dat ook eerst maar toen ik hem goed bekeek was het echt een Triturus cristatus. Vroeger is er ooit alpestris waargenomen in het gebied heb ik gehoord van een ecoloog. Maar ze zijn al een lange tijd niet meer waargenomen.

Joey Immers

mooie foto's jari! die rode bosmieren zijn ook wel apart om te zien! bizar veel beesies in zo een hoop!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Niels D

Nooit denken dat je met die mieren kan spelen. Dit moest ik als kleine jongen uit eigen ervaring ontdekken...
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Joey Immers

jaa die rode bosmieren kunnen heeel gemeen zijn haha!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Jari B

Vandaag ben ik er weer op uit geweest in de Maashorst waar ik enkele poelen monitor voor RAVON. Ik heb er veel Ichthyosaura alpestris gevonden, enkele Lissotriton vulgaris en een Triturus cristatus. Veel van de Lissotriton vulgaris zijn lichter gekleurd in dit gebied dan in andere omliggende gebieden. Dit komt in mijn ogen waarschijnlijk door de hoge zuurgraad in het gebied.












Niels D

Lekker bezig Jari! Ik heb nog geen alpestris gezien in ons gebied, maar ze komen ook niet veelvuldig voor. Ik ben dus erg jaloers!  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Heel heel mooi Jari. Wat een verscheidenheid aan soorten, daar zijn ook wij noorderlingen jaloers op  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

StijnH

Zeker weten Martin! Gelukkig was ik in de mogelijkheid een dagje met Jari mee op pad te gaan afgelopen jaar, prachtig dat veldwerk! Als ik die foto's en dieren zo zie word het tijd dat we dat dagje uit nog is een keer over doen  ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

joost.v.wijk

Citaat van: MartinS op april 01, 2012, 07:15:11 PM
Heel heel mooi Jari. Wat een verscheidenheid aan soorten, daar zijn ook wij noorderlingen jaloers op  ;)

Hoho, hier zit ook nog aardig wat hoor. :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

MartinS

Citaat van: joost.v.wijk op april 01, 2012, 11:12:49 PM
Citaat van: MartinS op april 01, 2012, 07:15:11 PM
Heel heel mooi Jari. Wat een verscheidenheid aan soorten, daar zijn ook wij noorderlingen jaloers op  ;)

Hoho, hier zit ook nog aardig wat hoor. :D

Dat is waar, maar de verscheidenheid als in het zuiden treffen we hier helaas niet.
Maar laten we inderdaad kijken naar wat we hebben, en niet naar wat we niet hebben  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Jari B

Citaat van: StijnH op april 01, 2012, 07:56:46 PM
Zeker weten Martin! Gelukkig was ik in de mogelijkheid een dagje met Jari mee op pad te gaan afgelopen jaar, prachtig dat veldwerk! Als ik die foto's en dieren zo zie word het tijd dat we dat dagje uit nog is een keer over doen  ;)

Dat is een goed idee Stijn :D jammer genoeg ben ik de komende 6 weken overal en nergens in het buitenland zoals in Spanje en Polen voor school en stage. Wanneer ik hier van terug ben zullen we eens een datum gaan prikken  :D

@Niels, hier komt echt heel veel alpestris voor, ik heb veel meer alpestris gevonden van vulgaris. Vandaag ga ik naar nog 5 andere poelen en ik zal hier ook weer foto's gaan maken.

Niels D

Heb je geen L.helveticus gevonden?  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Citaat van: Niels D op april 02, 2012, 05:12:47 PM
Heb je geen L.helveticus gevonden?  ;)

Jammer genoeg niet, ik weet wel dat ze hier zitten in de regio, een kennis van mij weet de exacte locatie maar daar moet ik nog een keer heen gaan.

StijnH

Citaat van: Jari B op april 02, 2012, 06:38:41 AM
Citaat van: StijnH op april 01, 2012, 07:56:46 PM
Zeker weten Martin! Gelukkig was ik in de mogelijkheid een dagje met Jari mee op pad te gaan afgelopen jaar, prachtig dat veldwerk! Als ik die foto's en dieren zo zie word het tijd dat we dat dagje uit nog is een keer over doen  ;)

Dat is een goed idee Stijn :D jammer genoeg ben ik de komende 6 weken overal en nergens in het buitenland zoals in Spanje en Polen voor school en stage. Wanneer ik hier van terug ben zullen we eens een datum gaan prikken  :D

Helemaal goed! Veel plezier overal en nergens in het buitenland  ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus