Kweekpoging Tylototriton shanjing 2011

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

Jari,als je kans ziet de geslachtsopening iets te spreiden zal je zien dat er bij de dieren die een duidelijke uitstulping vertonen een spleetje te zien is. Dat zijn mannetjes.
Met wat geluk zal je zien dat bij de dieren waar je geen duidelijke geslachtsuitwas te zien is, er zich een putje bevindt(uitstulping)dat zouden vrouwtjes moeten zijn,zoals Rob al aangaf.
Hoop dat je duidelijk verschil ziet.
Petro
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Je kan het zien als je de cloaca voorzichtig een klein beetje open vouwt. Dan zie je precies, zoals Rob al zei: bij de mannen een streep, bij de vrouwen is het een putje.

edit: Petro was me voor


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Jari ik heb het in een ander topic al eens heel overdreven getekend wat Rob met dat vulkaantje bedoelt..


http://www.salamanders.nl/forum/krokodilsalamanders-(tylototriton-en-echinotriton-soorten)/geslachtsbepaling-kweichowensis-zonder-cloaca-te-openen/
En in datzelfde topic staat ook een foto van een vrouwtje (weliswaar kweichowensis, maar dat werkt hetzelfde)
Kijk maar eens naar jouw kweicho's, daar kun je het nog duidelijker zien, want jouw vrouwtjes hadden dat al duidelijk toen je ze kreeg. En datzelfde principe kun je ook op deze keine shanjing vorm toepassen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Er zit nog geen schot in...wel leuke plaatjes..

herman Overmars

niet de moed opgeven Alex, hier lagen weer spermatoforen in het water, dus het kan nog
Tylototriton Shanjing 4,5

alibombali

Citaat van: herman Overmars op april 27, 2011, 02:58:57 PM
niet de moed opgeven Alex, hier lagen weer spermatoforen in het water, dus het kan nog

Dat zowiso niet...de vorige jaren begon het hele verhaal pas eind mei, begin juni....de spermapakketjes werden bij mij overigens alleen op het land gezet...

Jari B

Ik heb gekeken en het lijkt erop dat ik alleen maar mannetjes heb van die dieren die wat ouder zijn.

joost.v.wijk

Citaat van: Jari B op april 28, 2011, 02:29:23 PM
Ik heb gekeken en het lijkt erop dat ik alleen maar mannetjes heb van die dieren die wat ouder zijn.

>:( >:( >:( >:( >:(

Ik hoop het niet voor je  :'(


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Ik hoop het ook niet, maar het lijkt er heel erg op, en ik denk niet dat er veel vrouwtjes zijn binnen de vereniging.

joost.v.wijk

Misschien kun je er duidelijke foto's van maken, zodat anderen ook hun zegje erover kunnen doen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Net geprobeerd foto's te maken alleen mijn fototoestel legde precies toen het loodje.... >:(

alibombali

Ondanks dat ik nog geen spermapakketjes heb waargenomen, vond ik vanmorgen de eerste Sjangjing-eitjes... ;D ;D ;D ;D ;D

Hein


Alex,

Mijn gevoel zegt dat de eitjes allemaal zijn bevrucht.

Gr. Hein

petro pees

Nou Alex,dat is dan jaar numero vier!!!!! :D :D
Dat ze er maar veel mogen leggen,bevrucht zijn en goed mogen opgroeien.
Aan jou zal het in ieder geval niet liggen!
Petro
Tylototriton Shanjing

sannie