Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Salamanders in de dierenwinkel

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

Het is 100% paramesotriton.

Het meest voor de hand liggend is Paramesotriton chinensis, maar die hebben gele vlekken in de oksels. Ik zet vrij zeker van mijn zaak zijnde in op P. hongkongensis (een shop die handelt onder de juiste naam, wow!)

alibombali

Hongkonggensis samen gezellig met een labiatus...(soms gaat dat)

alphamale

Dat is dan die "voorste" van de tweede foto? Daar zat ik aan te denken, vanwege die tekening op de flank en daar hij er wat gladder en fijner uitziet.

DaanenLuukEgberts

Ik denk zelf eerder dat het een Cynops soort is die voorste op de 2de foto ;D vanwege de bouw en de rode stippels. :)

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Het zijn 2 verschillende soorten inderdaad! de 2e is zoals Alex zegt idd een Pachytriton labiatus

A34

Labiatus wordt helaas ook massaal wildgevangen. Zelfs Hornbach verkoopt deze dieren, Maar geen gezonde nakweek axolotls aannemen van particulieren... ???

Kenny

Tuurlijk wel, voor een eurootje het stuk  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

#23
Klopt idd. Hier heb ik ze al een keer bij de Hornbach en bij Animal World gezien. Bij deze laatste werden ze overigens als Cynops aangeboden en uiteraard zaten ze met een hoop in één bak. Gelukkig zijn ze niet territoriaal..... :-\

A34

Citaat van: Niels D op mei 11, 2011, 07:51:58 PM
Klopt idd. Hier heb ik ze al een keer bij de Hornbach en bij Animal World gezien. Bij deze laatste werden ze overigens als Cynops aangeboden en uiteraard zaten ze met een hoop in één bak. Gelukkig zijn ze niet territoriaal..... :-\
Labiatus zijn juist territoriaal.. vooral als het om voedsel gaat.

alphamale

Vandaar de puntjes en de smiley.  ;) Sarcasme is lastig op schrift te zetten, maar ik blijf het proberen.

A34

Citaat van: Niels D op mei 11, 2011, 08:40:05 PM
Vandaar de puntjes en de smiley.  ;) Sarcasme is lastig op schrift te zetten, maar ik blijf het proberen.

Aaa ;D Sarcasme werkt gewoon heel goed op internet.. ;D