L. boscai

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel

Da's snel, bij mij zijn ze nog lang niet zover. Had echter ook pas later eieren.
Heb echter af en toe wel een larf die het loodje legt zonder verklaarbare reden.

Harry

heb nu 2 boscai morphs op t land. Dit zijn echt de kleinste morphs die ik ooit gehad heb.
De larven van italicus en ophryticus groeien veel verder door. Overigens lijken de italicus larven heel erg op de opphryticuslarven. Zowel qua uiterlijk als de aanpak ervan (erg gemakkelijk)

Opvallend is dat de 2 vrouwtjes van roel geen enkel ei hebben gelegd, Maar misschien volgend jaar wel.
De eerste boscai adults zitten nu weer op het land. Lissotritonsoorten houd ik toch het beste in een aqua terrarium met een gatensteen en voer op t land rode mug als hoofdvoer. dat werkt tot nu toe het beste.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

De ouderdieren zijn nu ook terug op het land. Mijn landdeel zijn slechts mosselplantjes. Daarop kun je ook een stuk keukenrol met rode mug leggen. wat mij betreft het beste landdeel, omdat de wortels van pistia amazonica (mosselplant) het water mooi zuiveren.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan