mini-excursie in zuid-Limburg

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

We zullen niet in de directe omgeving van de Brunssumerheide komen. Ik denk dat de aftrap in de omgeving van Elsloo/Geulle/Bunde zal zijn.

joost.v.wijk

Ik vind alles best. Ken de buurt daar toch niet, dus je kan me wel voor de gek houden  :P


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Dat is inderdaad voor mij de andere kant op.
probeer om ik hier iemand met vervoer zo ver krijg om ook mee te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte

groetjes

Silvia

Erwin Bakker


DannyS

Ik wil ook graag mee. Ik moet wel even kijken hoe reëel het is met het vervoer.. en kijken of er iets van lentetour is van de NS.. scheelt me weer een hoop geld.

Ik heb zeer leuke herinneringen aan een tripje met de hoge school in die buurt.
wáár het precies was weet ik niet.. nabij valkenburg geloof ik. Zeer jammer dat ik toen nog niet 'into' salamanders was, dat kwam een paar maanden later.

Ik kan overigens op alle data. Het maakt mij dus niets uit.

Patrick dk

Ik kan helaas niet op bovengenoemde data
C orientalis

Kenny

De eerste 2 data zit ik op buitenlandse excursie ;)

7mei lukt wel.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DaanenLuukEgberts

Rob, wij hebben de excursie al gehad het was fantastisch jammer genoeg geen salamandra salamandra terrestris gezien, maar dat komt nog wel. ;D We weten nog wat poeltjes in de buurt dus we gaan zo nog even kijken. ;D

MartinS

Ik heb er nu al zin in  :P

Ik kan normaal gezien op alle data. Het maakt mij niet uit.
(nu maar hopen dat het op het werk rustig blijft en het zo super met de vrouw blijft gaan)

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

robkeulers

Ok!

9 april, da's aankomende zaterdag.

9 april 16.15 uur (goede tijd in verband met aankomst trein uit het noorden.

Voor een aantal kikker- en paddensoorten is het nog te vroeg, maar we gaan op zoek naar:

L. vulgaris
L helveticus
M. alpestris
T. cristatus
S. salamandra
verder Bufo bufo, rana temporaria en we zullen vast tegen nog wat groene kikkers aan lopen. Salamandra kan ik natuurlijk niet garanderen, da's weersafhankelijk. De andere soorten hebben we een goede kans op.

Het is overbodig om te zeggen, maar toch. Alle dieren die we vinden zullen bekeken en gefotografeerd worden waarna ze hun tocht in het bos of de poel voort kunnen zetten.

Tot hoe laat we doorbanjeren is afhankelijk van alle deelnemers. We zullen er in elk geval voor zorgen dat je  op tijd de trein weer terug kunt nemen.
Aangezien het overgrote merendeel uit het noorden zal komen kunnen we vanuit Echt carpoolen. Misschien is het handig om onderling vanuit het noorden ook te poolen, maar dat is aan jullie.

Reageer even in dit topic als je mee gaat, of stuur een PB (bij voorkeur gewoon in topic, alleen als je niet openbaar wil aangeven dat je meegaat). Ik ben nogal chaotisch (goh, echt?) en dan is het makkelijk bijhouden wie er mee gaat.


Voor de mensen die 9 april niet kunnen en toch graag eens een rondje limburg doen, we kunnen altijd een 2e ronde organiseren, misschien wat later in het seizoen, dan zien we ook wat leuke padden en hagedissen eventueel.

DannyS

Ik zal er zijn.
Kan iemand die ook gaat mij ergens oppikken? Ik kom uit Leiden.

Toen ik met mijn opleiding in een gebied 's nachts aan het 'herpen' waren werden wij bij terugkomst bij de auto's opgewacht door een tweetal agenten die onze begeleider op z'n flikker gaf (en nét geen boete) omdat er blijkbaar ontzegging nodig was om 's nachts het gebied te betreden. Zo iets zou je dan bij de RAVON moeten aanvragen?
Ikzelf heb geef idee hoe dat in elkaar zit, misschien dat iemand anders iets weet.

robkeulers

Ravon heeft niks met het gebied zelf te maken, daarvoor moet je de terreinbeheerder hebben.

We gaan naar openbare plaatsen, de plaatsen die niet openbaar zijn, worden door mij gemonitoord en daar heb ik dus al toestemming voor om achter de prikkeldraad te komen ;)

Ik kreeg per PB de vraag tot hoe laat het duurde. We kunnen het zo laat maken als jullie zelf willen. Ik zou er zelf voor opteren om tot 10 uur, half 11 in het bos te crossen, omdat je anders niet zo gek veel kans loopt op een ontmoeting met een vuursalamander (hoewel dit ook heel weersafhankelijk is).
Mensen die eerder weg willen of moeten kunnen natuurlijk eerder weg. Als we moe zijn of geen zin meer hebben stoppen we ook eerder, simpel!

Erwin Bakker


DannyS

Het lijkt me stug dat er maar 2 mensen meegaan :D Opzich ook geen probleem, maar toch.
Hoe staat de teller?

joost.v.wijk

Ik ben er ook, en neem iig Stijn mee.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis