*discussie omgangsvormen* bevruchte eitjes of salamanders verzenden naar belgie?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Ik ben ook benieuwd naar wat meer meningen! Volgens mij stond er ook een reactie van Harry, maar is deze weer door hem verwijderd voor ik hem goed kon lezen. Opbouwende kritiek kan ik in ieder geval goed hebben, dus laat maar horen. :)

A34

Dat was een felle discussie kan ik me herinneren. Ik weet alleen niet meer precies waar het over ging. Waar kunnen we die link terug vinden?

robkeulers

Het gaat niet om dat bericht, het gaat erom wat iedereen van de ontwikkelingen de laatste maanden vindt..




Edit: even de taalfoutjes verwijderd die ik had getypt via mijn mobiel.

A34

Citaat van: Rob Keulers op maart 28, 2011, 03:24:10 PM
Het gaat niet om.dat bericht, het gaat erom hoe iedereen de ontwikkelingen de laatste maanden vindt..

Oke, dan ben ik positief. Ondanks onze kleine aanvaring van een tijdje terug Rob. Wat ik achteraf gezien wel begrijp.. maar het mocht wel iets milder, of op een andere wijze verwoord worden. :)

Harry

Ik was mijn post aan het aanpassen, en toen was hij opeens weg Coen. Hier is ie weer. Ik zie dat de meningen nogal behoorlijk uiteenlopen. Voor alles valt wel wat te zeggen.

Ik ben het zowel met Derk als Stijn eens. Natuurlijk moeten er op een forum regels zijn, want schoonhouden is heel veel werk voor de moderators. Alleen is niet iedereen even ervaren met een pc. Zeker jongeren zijn niet altijd vaardig in het zoeken op een website. Als leraar weet ik dat pubers altijd een korte termijn behoefte hebben. Ze willen gelijk antwoord hebben op bepaalde dingen en posten inderdaad meteen luk raak hun vraag zonder eerst te lezen. En ja, pubers moet ik regelmatig  aanspreken, maar dat doe ik wel op een positieve manier. Ook is het intelligentie niveau, computervaardigheden en kennis niet bij iedereen gelijk. Maar het forum moet toch voor iedereen toegangkelijk zijn die van salamanders houdt. Ook ik heb me in het verleden gestoord aan bepaalde reacties. Daarom ook voor de moderators dezelfde tip. Denk eerst na voordat je wat schrijft aan een nieuweling en probeer het vooral positief te houden. Dan kan dit forum nog groter worden, anders jaag je een misschien beginnende enthousiaste hobbyist weg van het forum. Als er toch van meerdere kanten vragen komen om wat milder te reageren, dan wordt het tijd hier toch een beetje rekening mee te houden. Ook ik heb om deze reden regelmatig lange perioden niet meer gepost.\

Positieve feedback is het sleutelwoord.

Leuk dat je eitjes wil en geen wildvangdieren. Welkom op dit forum. En verwijs even waar de informatie te vinden is en wat de regels van het forum zijn. (niet iedereen die voor het eerst een forum bezoekt gaat eerst de regels lezen)Aanspreken op het niveau en leeftijd van de poster is denk ik gewenst
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

POTDORIE SCHRIJF EEN HEEL STUK,VERSTUUR HET IS HET PLEITTE!!!   >:(
:)Petro
Tylototriton Shanjing

Pammie

Ook ik had de discussie gelezen, en ben het met beiden eens.Maar  ja er moeten nou eenmaal regels zijn en de Moderators hebben het druk met dit forum, toch denk ik inderdaad dat het we wat milder kon.Maar daar over verschillen meningen en dat zal altijd zo blijven.Ik denk dat het leuk is als nieuwe mensen op het forum komen. Ben hier zelf nog niet zo lang, maar zoiets zou mij weg kunnen jagen (denk ik).Maar ook hier leren we allemaal van.Voor de rest top forum met een hoop info.

Groetjes Pam

alibombali


joost.v.wijk

#38
Citaat van: petro pees op maart 28, 2011, 11:54:38 AM
Mensen waar hebben we het over!!!!
1. Ja er mag zeker wat gezegd worden als het niet helemaal gaat zoals het hoort.

2.Er mag zeker rekening worden gehouden als een jongere zoals hier ,er gezien  de leeftijd overenthousiast
  wordt gereageert!!!!!

En nomaals waar hebben we het over!!!,we hebben er een lid bij die in dit topic een vraag had over verzending.
Maxim, hartelijk welkom op het forum!!!!!!En dat je antwoord mag krijgen op je vragen alhier,door er over
te lezen of als het op het forum niet staat er naar te vragen.  ;)

Petro


Bedoelde je deze Petro?
Er zijn verder geen berichten verwijderd uit dit topic hoor.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

petro pees

Oke, nog een keer.
Aangezien er een reaktie is gegeven aan Maxim kan ik er nu gericht op ingaan.
Ik kan me nog herinneren van de vorige discussie dat ik ook gereageert heb.Het zal
dan ook zeker op hetzelfde neerkomen.
Als bv.Joost,Derk,Harry of ik,iets neerzetten wat niet is zoals het hoort krijgen we Rob,Coen of een ander
over ons heen met een antwoordt die we gevoelsmatig kunnen opvangen.
Als dat niet lukt schrijven we een wederwoord,dat kan dan ook behoorlijk heftig worden.Op zich is daar niets
mis mee.(kan je ook je kanttekeningen bij plaatsen,maar is hier niet ter zake.)
Als iemand voor het eerst op het forum komt,waarvan blijkt dat die van jonge leeftijd is gaat die vlieger echter niet op.
Jonge mensen hebben op dit gebied"korte reaktie's,gedachten."(niet alle natuurlijk)
Wat bv. betekent; computer aan,hé salamandersite,hup naar het forum,vraag stellen die je in je hoofd hebt.
Daar zijn verder geen gedachten bij en als die er zijn hebben ze waarschijnlijk niets van doen met het onderwerp salamanders.
Dat vraagt een andere benadering dan tegen bv.mij.
Als je namelijk tegen een volwassene al begint met moet je eens luisteren,stoot je al tegen het zere been,maar als je jonger bent is heel vaak de eerste gedachte,,bekijken jullie het maar."
Laatst was er iemand op het forum gekomen die uiterst uilige vragen stelde en uiteindelijk erg onbeschoft werd,die is toen geloof ik van het forum geknikkerd door Rob(zeer begrijpelijk)
Wat ik dan nu niet begrijp is dat er ondanks het uilige gedrag van die persoon aan het begin,zo netjes gereageert werd.Ondanks diens gedrag bleef een ieder die reageerde op zijn vragen geduldig en gaf antwoord.
Ik nam er toen mijn petje voor af en vindt dan de reakties zoals nu gegeven inderdaad "kort door de bocht"
zoals Stijn Zegers al aangaf.
Er is niks verkeerds aan wat er gezegd wordt ,maar het is het hoe wat anders kan.
Het medium forum vraagt ten alle tijden oplettendheid,omdat het geschreven woord vaak geheel anders aankomt dan hetgeen gesproken.De Smily's zijn alleen al daarom een welkome aanvulling.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Nee hoor Joost Wat er verkeert ging had ik  geheel aan me zelf te wijten. :D
Petro

Citaat van: joost.v.wijk op maart 28, 2011, 06:07:34 PM
Citaat van: petro pees op maart 28, 2011, 11:54:38 AM
Mensen waar hebben we het over!!!!
1. Ja er mag zeker wat gezegd worden als het niet helemaal gaat zoals het hoort.

2.Er mag zeker rekening worden gehouden als een jongere zoals hier ,er gezien  de leeftijd overenthousiast
  wordt gereageert!!!!!

En nomaals waar hebben we het over!!!,we hebben er een lid bij die in dit topic een vraag had over verzending.
Maxim, hartelijk welkom op het forum!!!!!!En dat je antwoord mag krijgen op je vragen alhier,door er over
te lezen of als het op het forum niet staat er naar te vragen.  ;)

Petro


Bedoelde je deze Petro?
Er zijn verder geen berichten verwijderd uit dit topic hoor.

Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Toen ik nog jong was (;)) was ik achteraf juist blij met de correcties die ik kreeg, daar leer je toch van naar mijn mening... Het kan zijn dat dat alleen voor mij geldt maar ik ben benieuwd wat er van me terecht gekomen was als iedereen me als een teer bloempje had behandeld en ik maar kon schreeuwen wat ik zou willen.

Er is hier niks onterecht gezegd, en als iemand hier zomaar lukraak vragen gaat stellen en de antwoorden niet eens leest mag daar best wat van gezegd worden, ik begrijp dat dat soms als niet-vriendelijk geïnterpreteerd kan worden maar het niet ingaan op reacties of lezen van links die anderen geven kan minstens net zo zeer als onvriendelijk gezien worden...

petro pees

 Coen ik weet bijna zeker dat ik hierover eerder met je in de "clinch" :D heb gelegen.
Je hebt je er hierover al heel duidelijk uitgedrukt en op één of andere manier komt met geen
letter op je over van wat wat ik bedoel.
Op zich geen probleem je hebt wat dat betreft een duidelijk idee en bent daar niet van af te brengen,dat is duidelijk. ;)
Petro
Tylototriton Shanjing

robkeulers

Ik sluit me geheel aan bij Coen.

Bijzondere aan het menselijke brein is dat we de negatieve zaken altijd veel beter onthouden dan de positieve. De botte reactie van een moderator die we soms plaatsen (niets menselijks is ons vreemd) blijft hangen. Maar al die inhoudelijke posts, aanvullingen, website verbeteringen, technische aanpassingen, samenvoegingen van verschillende sites, mailings etc, die schuiven dan meteen naar de achtergrond.  Zelden (nooit) dat iemand mailt: "Hey joh, het forum lag plat, maar dat hebben jullie snel opgelost!" of "ik wil het niet online plaatsen, maar wat een top caresheet, hier kan ik wat mee!"
Je weet dat modereren over het algemeen een ondankbare taak is, maar soms valt het dan toch een beetje tegen als er een klacht volgt.

Even een vraag voor eenieder, wat weegt voor jou zwaarder? De reactie die soms best kortaf is omdat we een bepaalde zelfstandigheid van anderen vragen (en dus bot kan overkomen), of alle aanpassingen aan de site zoals ik die al eerder noemde. Ik hengel niet naar complimenten, maar vraag wel aan iedereen om eens na te denken over het aantal uur werk dat zit in een 'simpele' website als de onze. De negatieve zaken blijven hangen en de positieve...............
En om er dan maar eens een fraaie dooddoener in te gooien (je bent een zeikerd of je bent het niet he)
De beste stuurlui staan.......
Naast de klachten die er dus volgen is het soms ook fijn om eens te horen wat er wél goed gaat. Deze complimenten ontvangen we ook, maar die worden enkel geplaatst in de zin voor- of na een klacht.


Overigens, degene die jullie continue benoemen als kind, jongere of jeugdige heeft de tienerleeftijd inmiddels gepasseerd. Het is gewoon een volwassene. En dan denk ik des te meer, ongeacht je intellectuele niveau, opleiding, intelligentie, woordbegrip of taalgevoel, de fatsoensregels zijn voor iedereen hetzelfde.


Edit: typo

robkeulers

Citaat van: petro pees op maart 28, 2011, 08:17:38 PM
Coen ik weet bijna zeker dat ik hierover eerder met je in de "clinch" :D heb gelegen.
Je hebt je er hierover al heel duidelijk uitgedrukt en op één of andere manier komt met geen
letter op je over van wat wat ik bedoel.
Op zich geen probleem je hebt wat dat betreft een duidelijk idee en bent daar niet van af te brengen,dat is duidelijk. ;)
Petro


Dergelijke argumenten kun je net zo hard naar Coen sturen als naar Petro.

Beiden staan pal voor jullie mening en blijven daarbij, niks mis mee. Je kunt in mijn beleving Coen in elk geval niet verwijten dat er niks overkomt, want dat kan hij 1-op-1 terugkaatsen.