nieuw (ongewenst) leven in de axo bak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Citaat van: Bjorn op maart 07, 2011, 03:02:28 PM
Citaat van: Niels D op maart 07, 2011, 02:40:15 PM
Wat is Cyclops, behalve een éénoogige reus of een karakter uit X-men?

Deze link heb ik gevonden op the interwebs ;)

http://www.waterwereld.nu/cyclops.php

Grappig, volgens mij heb ik die beesten ook gehad. Nu zie ik ze echter niet meer.

joost.v.wijk

Kleine larven moeten het vaak ontgelden, bij een flink aantal cyclops. Ze vallen met een aantal dieren zo een larfje aan. Wanneer larven een stuk groter zijn, worden de rollen omgedraaid.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StijnH

Citaat van: joost.v.wijk op maart 10, 2011, 06:40:22 PM
Kleine larven moeten het vaak ontgelden, bij een flink aantal cyclops. Ze vallen met een aantal dieren zo een larfje aan.

Dit heb ik helaas ondervonden bij mijn dobrogicus larven, ging zo goed totdat er een keer cyclops tussen de watervooien zat. En dat was meteen fataal  :(  Ik wou mijn marmerlarven watervlooien gaan voeren maar wil niet dat dit ook gebeurt met mijn marmerlarven, dus hoe kan ik er voor zorgen dat ze op de een of andere manier niet meekomen?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

Je vangt eerst de watervlooien. Daarna zeef je ze door een netje met redelijk grote gaten zodat je alleen de grooste overhoudt en zeker weet dat er geen cyclops bij zit.
Een aantal watervlooien daarvan doe je in een bakje vijver of slootwater (geen kraanwater, anders gaan ze dood)
Dit zet je binnen dus van koud naar warm. De volgende dag zit het helemaal vol met kleine watervlooien (door de temperatuurschok) Dit geheel schenk je door een theezeefje bij je larven. De overgebleven grote watervlooien voer je daarna aan je grotere larven. Laat maar weten of ik gelijk heb. Ik doe niet anders. Zo weet ik zeker dat er geen cyclops bij de larven komt. Ik had er overigens al in een ander topic voor gewaarschuwd.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

StijnH

Daar heb ik dan helaas overheen gelezen, zal deze techniek is gebruiken.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus